آیا سرویس گیربکس اتوماتیک ماشین ضرورت دارد؟

آیا سرویس گیربکس اتوماتیک ماشین ضرورت دارد؟

آیا سرویس گیربکس اتوماتیک ماشین ضرورت دارد؟

سرویس گیربکس اتوماتیک ماشین

رانندگی با گیربکس های اتوماتیک بسیار راحت و لذت بخش است. به خصوص در ترافیک سنگین که مجبور هستید بارها و بارها دنده را جا زده، خلاص کنید و یا تغییر دهید.

همچنین باعث می شود شروع حرکت آسان باشد و شما را از شر کلاچ خلاص می کند. بر خلاف دنده های دستی، آنها نیز به نگهداری بسیار کمی نیز احتیاج دارند.

اما، آیا گیربکس اتوماتیک و یا گیربکس پیوسته متغیر (نوعی گیربکس که در هر لحظه در حال تغییر و انتخاب بهینه ترین نسبت چرخ دنده ها است) (CVT) کاملا بی نیاز از تعمیر و نگهداری است؟

درک عملکرد یک گیربکس اتوماتیک ماشین

گیربکس گشتاور را از موتور به چرخ ها منتقل می کند. تا توان و سرعت بهینه ای برای شرایط مختلف رانندگی فراهم کند. در گیربکس دستی، این عمل به این صورت است که راننده بسته به شرایط مختلف رانندگی، دنده مناسب را انتخاب کند.

گیربکس اتوماتیک، نسبت چرخ دنده بهینه را بدون هرگونه مداخله از جانب راننده انتخاب می کند. هر دو گیربکس دستی و اتوماتیک تعداد ثابتی چرخ دنده دارند. از طرفی، یک گیربکس پیوسته متغیر به لحاظ نظری از تعداد نامتناهی چرخ دنده تشکیل شده است.

گیربکس دستی به تعمیر و نگهداری نیاز دارد. و در حین سرویس معاینه فنی دوره ای بررسی می شود. همچنین این نوع از گیربکس به راحتی قابل تعمیر است. اما، گیربکس اتوماتیک و گیربکس پیوسته متغیر، حداقل مطابق با ادعای اکثر تولید کنندگان، نسبتاً بی نیاز از تعمیر و نگهداری هستند.

آیا سرویس و معاینه دوره ای گیربکس اتوماتیک به هیچ وجه فایده ای دارد؟

در حالت ایده آل، یک گیربکس اتوماتیک باید 300000 تا 450000 کیلومتر کارکرد مفید داشته باشد. بیشتر تولید کنندگان می گویند که اتومبیل های گیربکس اتوماتیک آنها نیازی به تغییر روغن گیربکس ندارند. بنابراین ، مگر اینکه در قسمتی از سیستم انتقال نیرو نشتی داشته باشید. در تئوری، نیازی به تعویض این روغن نیست. اما در عمل، ویژگی های اصلی و کیفیت این روغن به مرور زمان دچار افت می شود.

در بسیاری از اتومبیل های با گیربکس اتوماتیک، علائم عجیب مربوط به گیربکس پس از طی مسافتی حدود 150000 کیلومتر ظاهر می شوند.

تجربه نشان می دهد که سرویس یا معاینه دوره ای معمولاً به جلوگیری یا رفع این مشکلات کمک می کند. اگرچه طبق گفته اکثر تولید کنندگان، نیازی به تعویض روغن گیربکس نیست. اما در عمل، خواص اساسی و ویژگی های این سیال با افزایش زمان استفاده رو به تقلیل می رود.

نشانه های خرابی یک گیربکس اتوماتیک ماشین

می دانید وقتی ماشین شما رفتار عجیب و غریبی از خود بروز می دهد. مشکلی در سیستم انتقال خودرو وجود دارد. تغییر دنده دیگر روانی سابق را ندارد. بعضی اوقات دور موتور بالا می رود، اما اتومبیل حرکت نمی کند.

این علائم ممکن است در ابتدا مشکلی ایجاد نکنند، اما در اکثر مواقع، در صورت عدم رسیدگی، نهایتا منجر به ایجاد مشکلات جدی تری می شوند.

وقتی علائم بسیار حاد می شوند، تقریبا می توان گفت عمر گیربکس به انتها رسیده. رفع به موقع مشکلات جزئی گیربکس، می تواند به جلوگیری از بروز چنین مشكلاتی كمك كند. و شما را از پرداخت هزینه های عظیم تعمیر گیربکس اتوماتیک معاف کند.

تنها کاری که باید بکنید این است که اجازه ندهید کار سیستم انتقال به جایی برسد که دیگر برگشتی از آن نیست.

سرویس یک گیربکس اتوماتیک ماشین

اگرچه حفظ سلامت گیربکس اتوماتیک در مراحل اولیه خرابی آن آسان تر است، اما تعویض روغن گیربکس، حتی در مراحل بعدی نیز چندان مضر نیست.

در بسیاری از موارد، تغییر روغن گیربکس حتی وقتی علائم حاد باشد، می تواند عملکرد سیستم انتقال را تا حد زیادی بهبود بخشد. هیچ تضمینی برای کارکرد حتمی آن وجود ندارد، اما در اغلب موارد کار می کند. و یک روش خوب و ارزان برای رفع علائم و مشکلات مرتبط با گیربکس است.

خرید و نصب یک گیربکس جدید حدودا 10 برابر تعویض روغن گیربکس هزینه دارد. بنابراین، منطقی است که با مشاهده اولین علائم و مشکلات در گیربکس اقدام به تعمیر یا رفع این مشکلات کنید.

ممکن است با این کار عملکرد سیستم انتقال مانند روز اول نشود، اما برخی از علائم کاملا محو می شوند. و برخی دیگر تا حد قابل قبولی کمرنگ می گردند. به طور خلاصه باید گفت تعمیر و حفظ سیستم انتقال در مراحل اولیه بروز مشکلات و علائم آن بسیار کم هزینه تر و کم دردسر تر است، تا اینکه بخواهید ریسک تعویض کامل گیربکس را بپذیرید.

سرویس یک گیربکس پیوسته متغیر

برخلاف گیربکس دستی یا گیربکس اتوماتیک، یک گیربکس پیوسته متغیر یا CVT از لحاظ تئوری می تواند نسبت بی نهایتی از چرخ دنده ها را به هم متصل کند.

این موضوع منجر به انتقال قدرت مناسب برای انواع شرایط رانندگی و صرفه جویی در مصرف سوخت می گردد.

بیشتر تولید کنندگان انتظار صرف هیچگونه هزینه و زمان، برای تعمیر و نگهداری CVT را ندارند. به همین دلیل، تعویض روغن گیربکس، معمولاً در برنامه های خدمات و معاینه خودرو، که از سوی کارخانه سازنده مشخص شده وجود ندارد.

تعویض روغن گیربکس نیز در اینگونه گیربکس ها توصیه نمی شود، چرا که مایع مورد استفاده در آنها طوری انتخاب شده که در طول عمر مفید خودرو نیاز به تعویض نداشته باشد. آنچه آنها به شما نمی گویند، این است که عمر مفید این نوع گیربکس ها، بدون تعمیر و سرویس فقط حدود 120000 کیلومتر است و تعویض آنها نیز گران است.

هزینه تعویض به دلیل پیچیدگی ذاتی این نوع سیستم انتقال بسیار بالاست. خرید یک گیربکس جدید می تواند حدود 3 تا 6 هزار پوند هزینه روی دست شما بگذارد (در زمان نوشته شدن این مقاله 43 تا 86 میلیون تومان). اما تعویض روغن این گیربکس ها، می تواند عمر مفید آنها را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. روغن به کار رفته در گیربکس های پیوسته متغیر نسبتاً ارزان است و برای کل کار تنها باید حدود 200 پوند (تقریبا 3 میلیون تومان) هزینه کنید که قطعاً گزینه بهتری است.

سخن آخر

آیا گیربکس اتوماتیک شما به سرویس نیاز دارد؟ آیا به دنبال تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک هستید که بتوان با اطمینان خودرو را در اختیارشان گذاشت؟ ترنس پاور با کادری مجرب و فنی می تواند گزینه ای عالی برای تعمیر و سرویس خودروی گیربکس اتوماتیک ماشین شما باشد.

شما بزرگواران می تواند از طریق مسیرهای ارتباطی زیر جهت انجام تعمیر یا سرویس های دوره ای خودرو گیربکس اتوماتیک خود، را به گروه حرفه ای ترنس پاور بسپارید. و با این کار علاوه بر صرفه جویی در زمان از تخفیفات ویژه ما نیز بهره مند شوید.

حتما در هنگام تماس بفرمایید از سایت گروه صنعتی ترنس پاور با این مجموعه آشنا شدید تا شامل تخفیفات ما شوید.
شماره های تماس:

09129305146

09198003489

ایمیل:matco.part@gmail.com

ارتباط با کارشناسان ما از طریق واتس اپ

اینستاگرام گروه صنعتی ترنس پاور

آدرس شرکت ترنس پاور :

تهران، نارمک، خیابان شهید مدنی، 200متر پایین تر از جانبازان (گلبرگ)، نبش کوچه 132، (میرغفوری).

گروه صنعتی ترنس پاور در تهران Trans Power

تعمیر و تعویض گیربکس اتوماتیک ، بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ، سرویس گیربکس اتوماتیک ، تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ، مرکز تخصصی تعمیرات انواع توربین،تعمیر تخصصی گیربکس اتوماتیک ، تعمیرات انواع توربین(تورک کانورتر) گیربکس اتوماتیک،تعمیرات تخصصی انواع توربین سبک و سنگین، تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا .

تعمیر انواع فلایویل ، تست و شستشوی انواع شیربرقی ، تعمیر انواع دابل کلاچ ،  تعمیر و بازسازی ‌ گیربکس های چینی ، تعمیر انواع شفت و فولی گیربکس های اتوماتیک، بازسازی پوسته گیربکس،تعمیر فولی های CVT ، تست استال گیربکس اتوماتیک .

گیربکس اتوماتیک ، تعمیر و بازسازی قطعات گیربکس اتوماتیک ، تعمیر دسته دنده‌های مختلف سندبلاست ، تولید رینگ و پکینگ‌های چدنی و پلیمری ، بازسازی شفت گیربکس های چینی ، بازسازی پوسته گیربکس ، بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ، تعمیر گیربکس cvt ، قیمت گیربکس اتوماتیک نسبت به دنده ای.

عرضه قطعات گیربکس اتوماتیک اعم از؛

تعمیر گیربکس ، تعویض گیربکس ،روغن گیربکسATF ، اویل پمپ گیربکس ، زنجیر گیربکس ، ساعت گیربکس ، کیت صفحات گیربکس ، شیربرقی ، فیلتر گیربکس ، واشر وسط گیربکس ، سنسور سرعت و فشار ، دسته سیم ساعت گیربکس ، انواع بوش و کیت بوش ، اورینگ ، سلکتور ، سرویس گیربکس اتوماتیک ، تعمیرگاه ماشین اتوماتیک .

سپاسگزار از اینکه همراه ما بودید. لطفا نظرات خود را از این مقاله در زیر

وارد کنید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


torque converter انواع گیربکس اتوماتیک بازسازی گیربکس اتوماتیک بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک تاریخچه گیربکس اتوماتیک تعمیرات گیربکس اتوماتیک تعمیر انواع توربین تعمیر انواع تورک کانورتر تعمیر تخصصی گیربکس اتوماتیک تعمیر توربین گیربکس تعمیر توربین گیربکس اتوماتیک تعمیر قطعات گیربکس اتوماتیک تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک تهران تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک در تهران تعمیرگاه گیربکس تهران تعمیر گیربکس تعمیر گیربکس اتومات تعمیر گیربکس اتوماتیک تعمیر گیربکس اتوماتیک تهران تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران تعویض روغن گیربکس تعویض روغن گیربکس اتوماتیک تعویض گیربکس اتوماتیک توربین سازی توربین سازی تهران توربین سازی در تهران توربین گیربکس توربین گیربکس اتوماتیک خودرو اتومات خودرو اتوماتیک خودرو دنده اتوماتیک خودرو گیربکس اتوماتیک دنده اتومات دنده اتوماتیک سرویس گیربکس اتوماتیک فروش قطعات گیربکس اتوماتیک قطعات گیربکس اتوماتیک گروه صنعتی ترنس پاور گیربکس گیربکس cvt گیربکس اتومات گیربکس اتوماتیک گیربکس اتوماتیک تهران گیربکس اتوماتیک چیست

آخرین پروژه ها


تعویض روغن گیربکس اتوماتیک ساینا
تعمیر گیربکس اتوماتیک اچ سی کراس
علت تقه زدن گیربکس اتوماتیک 
پارک کردن خودرو دنده اتوماتیک
آیا سرویس گیربکس اتوماتیک ماشین ضرورت دارد؟
تفاوت قیمت گیربکس اتوماتیک با دنده ای

درباره ما


 گروه صنعتی ترنس پاور در تهران Trans Power

مرکز تخصصی تعمیرات انواع توربین

تعمیرات انواع توربین(تورک کانورتر) گیربکس اتوماتیک


کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به ترنس پاور می باشد. 

طراحی سایت توسط ملی وب

Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟