تفاوت قیمت گیربکس اتوماتیک با دنده ای

تفاوت قیمت گیربکس اتوماتیک با دنده ای

تفاوت قیمت گیربکس اتوماتیک با دنده ای

گیربکس دنده ای یا اتوماتیک؟

قیمت گیربکس اتوماتیک

در این قسمت از بخش وبلاگ گروه صنعتی ترنس پاور قصد داریم. به یکی دیگر از سوالات کلیشه ای و بسیار رایجی که در فضای وب وجود دارد پاسخ دهیم.

پاسخ به این سوال که آیا خودروی دنده ای بخریم یا اتوماتیک یکی از پر بحث ترین مسائلی است که باید به آن توجه داشته باشیم.

قطعا همه ما رانندگی در شرایط خاص و راحت را دوست داریم. اما چه تفاوت هایی میان رانندگی با گیربکس اتوماتیک و دنده ای وجود دارد؟ برای پاسخ به این سوال لطفا با ما همراه باشید.

همان طور که می دانید در چند سال پیش گیربکس اتوماتیک فقط بر روی خودروهای محدودی در سطح جهان راه اندازی شده بود. اما امروزه این تکنولوژی بر روی اکثر خودروهای داخلی و خارجی وجود دارد. که به این واسطه می توان همه گیر بودن این فناوری را مطلع شد.

اما سوالی که این جا برای اکثر افراد وجود دارد این است که گیربکس دنده ای یا اتوماتیک؟ رانندگی با کدام گیربکس می تواند بهتر، ایمن تر و جذاب تر باشد؟

امروزه خودروهای گیربکس اتوماتیک به نوعی در واقع همان خودروهای دو کلاچه ای هستند. که بسیار سریع تر و ایمن تر از افراد عمل تعویض دنده را به خوبی انجام می دهد. که این موضوع نیز در نهایت می تواند موجب کاهش مصرف سوخت شود.

با ایت تفاسیر شما سعی می کنید کدام نوع از خودرو را انتخاب کنید؟ اگر هنوز هم گیج و سرگردان هستید لطفا با ما در ادامه همراه باشید.

در حالت کلی می توان گفت که خودروهایی که گیربکس آن ها اتوماتیک است. عملا برای افرادی ساخته و پرداخته شده بودند که به رانندگی توجه زیادی نداشتند.

در آن زمان ها اگر شما قصد داشتید تجربه بسیار لذت بخشی از رانندگی را داشته باشید. باید از خودروهای گیربکس دستی استفاده می کردید.

اما شرایط امروزه بسیارمتفاوت شده است! تعویض‌های فوق‌سریعی که برخی گیربکس‌های اتوماتیک دارند خیلی سریع‌تر از نمونه‌های دستی هستند.

فاصله‌ی بین تعویض دنده‌ها در حین شتاب گیری سریع تنها در حد چند دهم و صدم ثانیه است. البته که در رانندگی روزمره تفاوت‌هایی وجود دارد.

گیربکس دنده ای یا اتوماتیک؟

توجه داشته باشید که هنگامی که شما در جاده های پر از پیچ و خم سعی می کنید رانندگی داشته باشید. متاسفانه دنده های دستی عملا زحمت بسیار زیادی را برای شما خواهند داشت. چراکه به صورت مکرر باید دنده را عوض کنید. و از آن استفاده کنید تا بتوانید فشار ناشی از حرکت های اضافه را بر روی خودروی خود تا به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

شما باید همزمان هم ترمز کنید. و هم کلاچ و دنده را تغییر دهید. که این موضوع باعث خستگی و افزایش مصرف سوخت در خودروی شما خواهد شد.

اما در خودروهایی با گیربکس اتوماتیک شرایط به گونه دیگری خواهد بود. چراکه شما تمامی این موارد را می توانید تنها با یک فشار دادن پدال تنظیم کنید!

این موضوع تنها دلیلی است که رانندگان گیربکس اتوماتیک را از رانندگان گیربکس دستی مجزا می سازد.

البته گیربکس های اتوماتیک در ترافیک ها بهتر از گیربکس های دستی عمل کرده. و امکان خسته شدن شما را در اثر گرفتن بیش از حد کلاچ و ترمز را بسیار کاهش می دهند.

ارزش و قیمت گیربکس اتوماتیک نسبت به دنده ای

این که قیمت و ارزش گیربکس های اتوماتیک از دستی بیشتر باشد امری کاملا طبیعی و قابل باور است. چراکه به دلیل پیچیده بودن این سیستم و عملا خودکار بودن آن باید بهای بیشتری را بپردازید.

البته میزان این بها در تمامی خودروها ثابت نبوده و بر اثر نوع کارکرد و همچنین نوع برند خودرو می تواند متغیر باشد.

قیمت گیربکس اتوماتیک نسبت به دنده ای

مصرف سوخت گیربکس اتوماتیک نسبت به دنده ای

شاید بتوان گفت در زمان های گذشته استفاده از سیستم گیربکس اتوماتیک به دلیل عدم استفاده درست. و همچنین تجهیزات لازم برای آن باعث افزایش مصرف سوخت در خودروها می شد. اما امروزه با استفاده از تکنولوژی های درست و منحصر به فردی که در اکثر خودروهای اتوماتیک وجود دارد. این مشکل به خوبی رفع شده. و استفاده از گیربکس اتوماتیک می تواند باعث کاهش مصرف سوخت شود.

البته باید اشاره کنیم که مصرف ادعایی کارخانه همیشه درست نیست. اما حداقل به شما اجازه می‌دهد تا ایده‌ای از نوع انتخابتان را به دست بیاورید.

وقتی‌که به یک مدل معمولی ب‌ام‌ و ۳۲۰ نگاه می‌کنیم، مدل مجهز به گیربکس دستی مصرف سوخت ۵٫۳ لیتر در هر صد کیلومتر را دارد. درحالی‌که این عدد در مدل مجهز به گیربکس اتوماتیک ۵٫۴ است.

میزان آلایندگی هر دو مدل نیز مشابه است. برخی گیربکس‌های اتوماتیک راندمان بسیار بهتری نسبت به نمونه‌های دستی دارند.

برای مثال پورشه ادعا می‌کند که گیربکس PDK موجود در ۹۱۱ کررا نه تنها در خط مستقیم سریع‌تر عمل می‌کند. بلکه مصرف سوخت کمتری نیز دارد.

گیربکس دنده ای یا اتوماتیک؟ هرچند به علت پرداخت بهای بیشتر در ابتدای خرید، شاید این مصرف و راندمان بهتر گیربکس اتوماتیک در درازمدت به چشم نیاید. مثلاً شما باید بیش از ۲۴۰ هزار کیلومتر با خودروی خود رانندگی کنید. تا اضافه پرداخت ۲۲۰۰ پوندی جبران شود!

قیمت گیربکس اتوماتیک نسبت به دنده ای

قضاوت نهایی در خصوص گیربکس دنده ای یا اتوماتیک؟

در نهایت کلی اگر بخواهیم با استفاده از صحبت های فوق یک جمع بندی کاملی را داشته باشیم. باید خدمتتان عرض کنیم که استفاده از گیربکس های دستی به دلیل ارزان بودن می تواند برای اکثر افراد مناسب و منحصر به فرد باشد. از سوی دیگر چنانچه قصد دارید رانندگی هیجانی تری را تجربه کنید. این راه حل برای شما آسان تر خواهد بود.

یک مورد دیگر که باید به آن توجه داشته باشید این است که. گیربکس اتوماتیک متاسفانه هزینه بیشتری را در مقایسه با گیربکس دستی دارد. به همین دلیل چنانچه توانایی پرداخت هزینه را دارید. می توانید گیربکس اتوماتیک را بر روی خودروی خود نصب کنید.

جمع بندی:

در این مقاله از سایت گروه صنعتی ترنس پاور به بررسی مفاهیم بسیار مناسبی در خصوص گیربکس دنده ای یا اتوماتیک؟ پرداختیم. در نهایت استفاده از این سیستم امری کاملا طبیعی و سلیقه ای می باشد. و متناسب با بودجه هر کس تعیین خواهد شد. اگر رانندگی برای شما خسته کننده است حتما سعی کنید از گیربکس اتوماتیک در یک خودروی لوکس استفاده کنید.

شما بزرگواران می تواند از طریق مسیرهای ارتباطی زیر جهت انجام تعمیر یا سرویس های دوره ای خودرو گیربکس اتوماتیک خود، را به گروه حرفه ای ترنس پاور بسپارید. و با این کار علاوه بر صرفه جویی در زمان از تخفیفات ویژه ما نیز بهره مند شوید.

حتما در هنگام تماس بفرمایید از سایت گروه صنعتی ترنس پاور با این مجموعه آشنا شدید تا شامل تخفیفات ما شوید.
شماره های تماس:

09129305146

09198003489

ایمیل:matco.part@gmail.com

ارتباط با کارشناسان ما از طریق واتس اپ

اینستاگرام گروه صنعتی ترنس پاور

آدرس شرکت ترنس پاور :

تهران، نارمک، خیابان شهید مدنی، 200متر پایین تر از جانبازان (گلبرگ)، نبش کوچه 132، (میرغفوری).

گروه صنعتی ترنس پاور در تهران Trans Power

تعمیر و تعویض گیربکس اتوماتیک ، بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ، سرویس گیربکس اتوماتیک ، تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ، مرکز تخصصی تعمیرات انواع توربین،تعمیر تخصصی گیربکس اتوماتیک ، تعمیرات انواع توربین(تورک کانورتر) گیربکس اتوماتیک،تعمیرات تخصصی انواع توربین سبک و سنگین، تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا .

تعمیر انواع فلایویل ، تست و شستشوی انواع شیربرقی ، تعمیر انواع دابل کلاچ ،  تعمیر و بازسازی ‌ گیربکس های چینی ، تعمیر انواع شفت و فولی گیربکس های اتوماتیک، بازسازی پوسته گیربکس،تعمیر فولی های CVT ، تست استال گیربکس اتوماتیک .

گیربکس اتوماتیک ، تعمیر و بازسازی قطعات گیربکس اتوماتیک ، تعمیر دسته دنده‌های مختلف سندبلاست ، تولید رینگ و پکینگ‌های چدنی و پلیمری ، بازسازی شفت گیربکس های چینی ، بازسازی پوسته گیربکس ، بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ، تعمیر گیربکس cvt ، قیمت گیربکس اتوماتیک نسبت به دنده ای.

عرضه قطعات گیربکس اتوماتیک اعم از؛

تعمیر گیربکس ، تعویض گیربکس ،روغن گیربکسATF ، اویل پمپ گیربکس ، زنجیر گیربکس ، ساعت گیربکس ، کیت صفحات گیربکس ، شیربرقی ، فیلتر گیربکس ، واشر وسط گیربکس ، سنسور سرعت و فشار ، دسته سیم ساعت گیربکس ، انواع بوش و کیت بوش ، اورینگ ، سلکتور ، سرویس گیربکس اتوماتیک ، تعمیرگاه ماشین اتوماتیک .

سپاسگزار از اینکه همراه ما بودید. لطفا نظرات خود را از این مقاله در زیر

وارد کنید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


torque converter انواع گیربکس اتوماتیک بازسازی گیربکس اتوماتیک بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک تاریخچه گیربکس اتوماتیک تعمیرات گیربکس اتوماتیک تعمیر انواع توربین تعمیر انواع تورک کانورتر تعمیر تخصصی گیربکس اتوماتیک تعمیر توربین گیربکس تعمیر توربین گیربکس اتوماتیک تعمیر قطعات گیربکس اتوماتیک تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک تهران تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک در تهران تعمیرگاه گیربکس تهران تعمیر گیربکس تعمیر گیربکس اتومات تعمیر گیربکس اتوماتیک تعمیر گیربکس اتوماتیک تهران تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران تعویض روغن گیربکس تعویض روغن گیربکس اتوماتیک تعویض گیربکس اتوماتیک توربین سازی توربین سازی تهران توربین سازی در تهران توربین گیربکس توربین گیربکس اتوماتیک خودرو اتومات خودرو اتوماتیک خودرو دنده اتوماتیک خودرو گیربکس اتوماتیک دنده اتومات دنده اتوماتیک سرویس گیربکس اتوماتیک فروش قطعات گیربکس اتوماتیک قطعات گیربکس اتوماتیک گروه صنعتی ترنس پاور گیربکس گیربکس cvt گیربکس اتومات گیربکس اتوماتیک گیربکس اتوماتیک تهران گیربکس اتوماتیک چیست

آخرین پروژه ها


تعویض روغن گیربکس اتوماتیک ساینا
تعمیر گیربکس اتوماتیک اچ سی کراس
علت تقه زدن گیربکس اتوماتیک 
پارک کردن خودرو دنده اتوماتیک
آیا سرویس گیربکس اتوماتیک ماشین ضرورت دارد؟
تفاوت قیمت گیربکس اتوماتیک با دنده ای

درباره ما


 گروه صنعتی ترنس پاور در تهران Trans Power

مرکز تخصصی تعمیرات انواع توربین

تعمیرات انواع توربین(تورک کانورتر) گیربکس اتوماتیک


کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به ترنس پاور می باشد. 

طراحی سایت توسط ملی وب

Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟