تعمیر گیربکس اتومات | گیربکس چیست؟

تعمیر گیربکس اتومات | گیربکس چیست؟

تعمیر گیربکس اتومات | گیربکس چیست؟

تعمیر گیربکس اتومات – گروه صنعتی ترنس پاور

گیربکس اتومات در راستای رفع مشکلات ناشی از گیربکس های قدیمی و معمولی طراحی و ساخته شدند. گیربکس های اتومات با ورود به عرصه صنعت خودروسازی موجب ایجاد تحولی شگرف در تولید خودروهای اتوماتیک و هوشمند شدند. خودروهای مدل جدید و مدرن تماما از گیربکس های اتوماتیک بهره می برند.

فعالان عرصه خودرو هر روز در صدد رفع مشکلات گیبرکس های قبلی و طراحی انواع مدل های گیربکس اتوماتیک پیشرفته و مدرن و کارآمد هستند. گیربکس های اتوماتیک دارای این ویژگی هستند که نیاز به تعویض دنده توسط راننده نداشته. و بطور خودکار و با توجه به سرعت، وضعیت خودرو و جاده نسبت به تعویض دنده ها اقدام می شود.

گیربکس اتوماتیک در صورت مراقبت و توجه کافی، بهترین کارایی را برای خودرو به همراه داشته و از فرسودگی قطعات داخلی آن جلوگیری می شود.

فروشگاه قطعات گیربکس اتوماتیک

در صورتیکه گیربکس های معمولی در صورت عدم تعویض به موقع دنده ها، فشار زیادی به موتور و گیربکس وارد می نماید. گیربکس اتوماتیک دارای انواع متعددی است.

از جمله مدل های گیربکس های اتومات می توان به گیربکس نیمه اتوماتیک، گیربکس CVT، گیربکس کلاچ دوبل یا DCT، گیربکس DST و گیربکس تیپ ترونیک اشاره نمود. هر کدام از این مدل ها دارای مزایا و معایبی هستند.

بطور کلی محبوب ترین نوع گیربکس که در حال حاضر در انواع خودروهای پیشرفته و مدرن مورد استفاده قرار می گیرد، گیربکس اتوماتیک دو کلاچه یا DCT است.

گیربکس اتوماتیک دارای اجزا و قطعات مختلفی مشتمل بر مبدل گشتاور، مجموعه کلاچ، مجموعه چرخ دنده، کامپیوتر مرکزی، سوپاپ ها و شیرهای برقی است. در ادامه به بررسی نحوه کار گیربکس و عملکرد آن در خودرو می پردازیم.

گیربکس چیست؟

گیربکس یا جعبه دنده یکی از اجزای اصلی در خودرو است. که وظیفه انتقال قدرت حاصل از موتور خودرو را به چرخ ها بر عهده دارد. گیربکس دارای دو نوع گیربکس معمولی و گیربکس اتوماتیک است.

در واقع گیربکس قطعه ای در داخل خودرو است. که ورودی آن نیروی و قدرت حاصل از احتراق در درون موتور خودرو است. این نیرو در داخل گیربکس تبدیل به نیروی حرکتی شده و بطور نیروی حرکتی به چرخها منتقل می شود.

در این صورت گیربکس نقش کلیدی در هر خودرو دارد. که بدون آن حرکت خودرو مقدور نمی باشد. در داخل گیربکس اجزا و قطعات مختلفی وجود دارند. که نقش تبدیل نیروی حاصل از موتور را به نیروی حرکتی خواهند داشت.

جهت تعمیر گیربکس اتومات خودرو خود با متخصصین ما در تماس باشید:

02177810963

گیربکس می تواند نیروی موتور را به صورت نیروی حرکتی قدرتی در دنده یک و یا نیروی حرکتی سرعتی در دنده پنج به دیفرانسیل و چرخها منتقل کند.

در گیربکس های معمولی انتخاب دنده و انتقال نیرو توسط راننده صورت می پذیرد. و در گیربکس اتوماتیک تغییر ضریب دنده و هماهنگی دور موتور و قدرت گشتاور بطور خودکار انجام می شود.

گیربکس اتوماتیک با بررسی کلیه شرایط خودرو و محیط نسبت به تعیین ضریب دنده اقدام می کنند. در ادامه به بررسی و تشریح نحوه عملکرد گیربکس اتوماتیک می پردازیم.

نحوه عملکرد گیربکس اتوماتیک

نحوه عملکرد گیربکس اتوماتیک همانند گیربکس معمولی است. به عبارتی خروجی هر یک از گیربکس های اتوماتیک و معمولی انتقال نیروی موتور به دیفرانسیل و چرخها بوده. ولی این کار در گیربکس های اتوماتیک بطور خودکار و توسط گیربکس صورت می پذیرد.

در خودروهای اتوماتیک، شما دو پدال در زیر پای راننده می بینید که یکی پدال گاز و دیگری ترمز است. در اینجا پدال کلاچ حذف شده است.

در گیربکس اتوماتیک نیروی دریافتی از موتور توسط مبدل گشتاور به گیربکس انتقال می یابد. اینکار توسط روغن موجود در داخل گیربکس و به حرکت درآمدن آن صورت می پذیرد.

پس از به حرکت درآمدن محور گیربکس، نوبت به تعیین وضعیت دنده به تناسب دور موتور، سرعت حرکت خودرو و میزان فشار بر پدال گاز است.

در گیربکس اتوماتیک نحوه تعیین دنده به وسیله عوامل فوق ارزیابی و تعیین می گردد. مجموعه چرخ دنده ها در گیربکس اتوماتیک شامل چندین چرخ دنده است که چرخ دنده رینگی سرعت خروجی گیربکس را تعیین می کند.

در این قسمت علاوه بر چرخ دنده رینگی، چرخ دنده مرکزی، قاب نگهدارنده چرخ دنده ها و چرخ دنده های اطراف محور ورودی گیربکس وجود دارند. در این قسمت کامپیوتر مرکزی یا ECU حرکت برخی چرخ دنده ها را قفل کرده و میزان تناسب در سرعت و قدرت را تعیین می کند.

اینستاگرام گروه صنعتی ترنس پاور

در این بخش چندین وضعیت برای خودرو وجود دارد. حالت پارک یا P برای موقعیتی است که خودرو در حالت پارک قرار دارد و حرکتی نمی کند. از این رو ECU گیربکس اتوماتیک چرخ دنده ها و محور خروجی را قفل کرده تا هیچ نیروی به محور خروجی منتقل نشود.

در حالت حرکت یا D نیروی گشتاور به چرخ دنده ها منتقل می شود. وضعیت دنده با توجه به سرعت خودرو و میزان گاز دادن تعیین می گردد. در حالت نرمال و یا خلاص N با آزاد کردن کلاچ، انتقال نیرو به چرخ دنده ها متوقف می شود. در حالت دنده عقب و یا R نیز چرخ دنده ها بطور معکوس حرکت نموده و بطور قدرتی و شبیه به دنده یک عمل می کند.

ایمیل:matco.part@gmail.com

ارتباط با کارشناسان ما از طریق واتس اپ

تعمیر گیربکس اتومات

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


torque converter انواع گیربکس اتوماتیک بازسازی گیربکس اتوماتیک بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک تاریخچه گیربکس اتوماتیک تعمیرات گیربکس اتوماتیک تعمیر انواع توربین تعمیر انواع تورک کانورتر تعمیر تخصصی گیربکس اتوماتیک تعمیر توربین گیربکس تعمیر توربین گیربکس اتوماتیک تعمیر قطعات گیربکس اتوماتیک تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک تهران تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک در تهران تعمیرگاه گیربکس تهران تعمیر گیربکس تعمیر گیربکس اتومات تعمیر گیربکس اتوماتیک تعمیر گیربکس اتوماتیک تهران تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران تعویض روغن گیربکس تعویض روغن گیربکس اتوماتیک تعویض گیربکس اتوماتیک توربین سازی توربین سازی تهران توربین سازی در تهران توربین گیربکس توربین گیربکس اتوماتیک خودرو اتومات خودرو اتوماتیک خودرو دنده اتوماتیک خودرو گیربکس اتوماتیک دنده اتومات دنده اتوماتیک سرویس گیربکس اتوماتیک فروش قطعات گیربکس اتوماتیک قطعات گیربکس اتوماتیک گروه صنعتی ترنس پاور گیربکس گیربکس cvt گیربکس اتومات گیربکس اتوماتیک گیربکس اتوماتیک تهران گیربکس اتوماتیک چیست

آخرین پروژه ها


تعویض روغن گیربکس اتوماتیک ساینا
تعمیر گیربکس اتوماتیک اچ سی کراس
علت تقه زدن گیربکس اتوماتیک 
پارک کردن خودرو دنده اتوماتیک
آیا سرویس گیربکس اتوماتیک ماشین ضرورت دارد؟
تفاوت قیمت گیربکس اتوماتیک با دنده ای

درباره ما


 گروه صنعتی ترنس پاور در تهران Trans Power

مرکز تخصصی تعمیرات انواع توربین

تعمیرات انواع توربین(تورک کانورتر) گیربکس اتوماتیک


کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به ترنس پاور می باشد. 

طراحی سایت توسط ملی وب

Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟