تعمیر گیربکس cvt سی وی تی | هزینه تعمیر گیربکس

تعمیر گیربکس cvt سی وی تی | هزینه تعمیر گیربکس

تعمیر گیربکس cvt سی وی تی | هزینه تعمیر گیربکس

تعمیر گیربکس CVT سی وی تی تخصص ماست. ما در گروه صنعتی ترنس پاور گیربکس CVT  خودرو شما را همانند آب خوردن با کمتریم قیمت در کل کشور تعمیر میکنیم. گیربکس های CVT سی وی تی خصوصا گیربکس های خودروهای چینی از حساسیت بالایی برخوردار هستند. و سپردن آن ها به دست افرادی که با آنها تخصص کافی ندارند باعث میشود هزینه تعمیرات شما  چندین برابر شود.

در ابتدا به این سوال بپردازیم که

گیربکس CVT چگونه کار میکند ؟

گیربکس CVT مخفف عبارت Continuously Variable Transmission  به معنای ( انتقال متغیر مداوم ) میباشد.  که نوعی گیربکس تک سرعته اتوماتیک است. گیربکس CVT در اتومبیل های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است.

اما معمولاً آن را در یک ماشین کوچک نصب می کنند. اندازه جمع و جور و سادگی ساخت آن به معنای مقرون به صرفه بودن استفاده از آن در اتومبیل کوچک نسبت به گیربکس اتوماتیک معمولی است.

فروشگاه قطعات گیربکس اتوماتیک ترنس پاور

سازندگانی که در حال حاضر از اتومبیل های خود از CVT استفاده می کنند، شامل تویوتا ، نیسان و هوندا ام وی ام ، جیلی ، چری ، آریزو و… هستند. همچنین خودروی مولتی ترونیک آئودی نوعی گیربکس CVT است.

از بسیاری جهات گیربکس CVT مشابه اتوماتیک معمولی است. برای افراد مبتدی ، در خودرو با گیربکس CVT پدال کلاچ وجود ندارد. همچنین اگر خودرویی با گیربکس CVT عرضه شود ، معمولا قیمت آن نسیت به دیگر گیربکس های اتوماتیک کمتر است.

نحوه عملکرد گیربکس CVT 

گیربکس سی وی تی

برای چندین دهه ، داشتن سه یا چهار دنده برای سیستم های انتقال وسیله نقلیه کافی تلقی می شد. اولین وسایل نقلیه اتوماتیک دارای سطح دو سرعته بودند. در حال حاضر ، داشتن هشت ، نه یا حتی ده دنده به امری عادی تبدیل شده است. به طور کلی ، هرچه تعداد دنده های یک وسیله نقلیه بیشتر باشد ، می تواند سرعت موتور را در شرایط مختلف رانندگی بهتر بهینه کند.

CVT ها کاملاً متفاوت از اتوماتیک استاندارد هستند. و تفاوت اصلی آنها این است که آنها دنده هایی ندارند که مراحل بین سرعت کم و سرعت بالا را ارائه دهند.

گیربکس CVT دارای آرایش نسبتاً ساده ای از دو قرقره مخروطی شکل است. که با کمربندی محرک V شکل بهم متصل شدند. یک قرقره به موتور و دیگری به چرخ ها متصل هستند. با فشار دادن پدال گاز ، موتور دور می زند و مخروط با توجه به میزان توان خواسته شده حرکت می کند. مخروط دیگر بر این اساس تنظیم می شود. تا تسمه محرک همان فشار را حفظ کند و این همان چیزی است که نحوه شتاب گیری ماشین را تعیین می کند.

تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ترنس پاور

دو مخروط به طور مستقل حرکت می کنند،  بدان معناست که هیچ نسبت دنده مشخصی وجود ندارد. در واقع CVT یک واحد تک سرعته با نسبت دنده بی نهایت در دسترس است. این امر همچنین توضیح می دهد که چرا اتومبیل های مجهز به CVT دارای یک شخصیت شناخته شده دور بالا هستند.  زیرا دور موتور مربوط به سرعت چرخ نیست.

ماشین های اولیه مجهز به CVT ، مانند اتومبیل های ساخته شده توسط شرکت هلندی DAF ، با افزایش دور موتور ، صدای قر داشتند. امروزه جدیدترین اتومبیل های مجهز به CVT از ضد صدا بودن برای اطمینان از بهبود تولید برخوردار هستند.

فناوری به گونه ای پیشرفت کرده است که امروزه گیربکس CVT چه از نظر لذت رانندگی و چه کارایی گزینه بهتری نسبت به گذشته است. نیسان گیربکس CVT به نام Xtronic تولید کرده است. که در انتقال نیرو از مراحل مختلفی بهره می برد. تا باجابجایی در چرخ دنده ها احساس یک گیربکس معمولی را داشته باشید. در جای دیگر تویوتا، Hybrid Synergy Drive  (HSD)  که در مدل های هیبریدی مانند Prius و Lexus IS 300h استفاده می شود ، از فرم گیربکس CVT به عنوان بخشی از سیستم هیبریدی استفاده می کند.

گروه صنعتی ترنس پاور را در اینستاگرام دنبال کنید.

گیربکس CVT قطعات متحرک زیادی ندارد . همچنین عمدتا در جزو گیربکس های کم مصرف مورد استفاده قرار می گیرد. تا زمانی که از مایعات مناسب برای روغن کاری گیربکس استفاده شود ، و شما به یک برنامه نگهداری منظم پایبند باشید، در این جعبه دنده مشکلی پیش نخواهد آمد. تنها مسئله واقعی که ممکن است داشته باشید این است که تسمه محرک بین دو قرقره می تواند فرسوده شود.

گیربکس

این کلمات به معنای تیری بر قلب طرفداران گیربکس‎های دستی است، “تعویض دنده‎های اختیاری یکدست و روان و یا تعویض دنده‎های تند و تیز گیربکس‎های کلاچ دوبل”.

گیربکس‎های cvt چرخ دنده‎ها را کنار گذاشته. و در عوض از یک جفت پولی که با یک تسمه فولادی محکم به هم متصل شده‎ اند، بهره می‎برند.

در یک گیربکس معمولی مجموعه‎ای از چرخ دنده‎های سیاره‎ای حضور دارند. و می‎توان جعبه‌دنده مورد نظر را با توجه به تعداد ضرایب دنده‎های آن نامگذاری کرد. مثلا گیربکس ۶ سرعته به معنی وجود ۶ ضریب دنده مختلف، از سنگین به سبک در آن است.

مقاله گیربکس اتوماتیک چیست؟ نحوه عملکرد گیربکس اتوماتیک

را از سایت گروه صنعتی ترنس پاور مطالعه نمایید.

اما در جعبه دنده‎های سی وی تی هیچ چرخ‎دنده فیزیکی در مکانیزم اصلی دخالتی ندارد. در عوض یک تسمه فولادی به کمک دو پولی قادر است نیروی پیشرانه را بر حسب نیاز راننده به چرخ‎ها انتقال دهند. این عمل با تغییر دائم و جابجایی پولی ها امکان پذیر است. در نتیجه تعداد بی‎نهایت ضریب دنده در این بین به وجود خواهد آمد.

در ابتدا گیربکس‎های سی وی تی با شکایات زیادی از سوی مشتریان مبنی بر عدم کارآیی دلخواه و حس تنبلی بیش از حد مواجه بودند. که باعث شد تا برنامه‎ریزی رایانه‎ای آنها تغییر کرده و رانندگی بهتر و هیجان‎انگیزتری را ارائه دهند.

ارتباط با کارشناسان ما از طریق واتس اپ

مثلا هنگام نیاز به حداکثر قدرت خودرو در دور موتورهای بالا، خیلی سریع اقدام به سبک کردن ضریب دنده می‎کردند. که با بروزرسانی‎های اخیر، این مشکل تا حدی رفع شده است. همچنین اخیرا ضرایب دنده کاذب نیز به این گیربکس‎ها اضافه شده تا حس تعویض دستی دنده‎ها و یا حس گیربکس‎های اتوماتیک معمولی را به طرفداران آن نوع گیربکس‎ها ارائه دهند.

گیربکس های سی وی تی امروزه بسیار بهتر از گذشته هستند. و به آن بدی که شنیده‎اید، عمل نمی‎کنند. اما نمی‎توان آنها را بی عیب و نقص دانست. در ادامه به مزایا و معایب این گیربکس‎ها نگاه کوتاهی خواهیم انداخت.

مزایا گیربکس CVT

عملکرد گاز:

برخلاف گیربکس اتوماتیک معمولی ، CVT می تواند نسبت دنده را به طور نامحدود تغییر دهد. تا موتور در حداکثر بازده کار کند. به طور کلی ، هرچه دنده های بیشتری در یک گیربکس اتوماتیک معمولی ارائه شود، قدرت موتور بهتر تقویت می شود. حتی ابتکاری ترین گیربکس های سنتی با 10 دنده در حال تکامل هستند. ولی گیربکس CVT دارای ترکیبات بی حد و حصر است، که منجر به بهتر گازخوردن خودرو می شود.

 وزن کمتر:

اگرچه این یک بدیهی نیست، اما معمولاً گیربکس CVT سبک تر و کوچکتر از یک گیربکس معمولی است.. CVT ها فضای کمتری اشغال می کنند و همچنین وزن کمتری نسبت به نمونه های استاندارد خود دارند.

 پیکربندی آسان تر ، تولید ارزان تر:

اتوماتیک استاندارد بسیار پیچیده است. و همچنین  از اجزای متحرک زیادی تشکیل شده است. مونتاژ آن راحت تر ، سریعتر است و هزینه کمتری برای تولید دارد.

 قابلیت رانندگی نرم:

با توجه به اینکه CVT به یک تنظیم ثابت ملزم نیست ، توانایی سازگاری با خواسته های رانندگی در شرایط جاده را دارد. در CVT هیچ شکار دنده ای وجود ندارد. امکان رانندگی نرم را فراهم میکند.

معایب گیربکس CVT

برای قدرت ساخته نشده است:

CVT بیشتر برای بهینه سازی بهره وری سوخت ساخته می شود.  از این رو در عملکرد قدرت پایین تر از دیگر گیربکس ها قرار دارد.

هزینه تعمیرات گران :

گیربکس CVT  تقریباً به اندازه گیربکس اتوماتیک استاندارد دوام نخواهند داشت. و تعجب آور نیست اگر بیش از 100 کیلومتر یا کمتر کار کنند. از این رو هزینه نگهداری و تعمیرات در این نوع گیربکس زیاد است.

نیاز به نگهداری بیشتر:

مدت زمان تعویض روغن درگیربکس  CVT خیلی کمتر از گیربکس اتوماتیک معمولی میباشد .

عدم وجود تعمیرگاه مناسب:

متاسفانه تعداد تعمیرگاه های مجازی که اشراف کافی به تعمیرات گیربکس CVT  داشته باشند بسیار کم است. و بسیاری از تکنسین ها به دلیل تجربه نا کافی با تعویض قطعات باعث چندین برابر شدن هزینه تعمیرات میشوند .

هزینه تعمیر گیربکس CVT سی وی تی

کارشناسان ما در گیربکس ترنس پاور با چندین دهه تجربه در تعمیر گیربکس اتوماتیک و تخصص در گیربکس های CVT در خدمت شما عزیزان هستیم. تا با حداقل هزینه خودرو شما رو مثل روز اول تحویل دهیم.

لطفا جهت برآورد هزینه ، خرید قطعات گیربکس اتوماتیک ، مشاوره با کارشناسان ما از طریق راه های ارتباطی زیر تماس حاصل فرمایید.

شماره های تماس:

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


torque converter انواع گیربکس اتوماتیک بازسازی گیربکس اتوماتیک بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک تاریخچه گیربکس اتوماتیک تعمیرات گیربکس اتوماتیک تعمیر انواع توربین تعمیر انواع تورک کانورتر تعمیر تخصصی گیربکس اتوماتیک تعمیر توربین گیربکس تعمیر توربین گیربکس اتوماتیک تعمیر قطعات گیربکس اتوماتیک تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک تهران تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک در تهران تعمیرگاه گیربکس تهران تعمیر گیربکس تعمیر گیربکس اتومات تعمیر گیربکس اتوماتیک تعمیر گیربکس اتوماتیک تهران تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران تعویض روغن گیربکس تعویض روغن گیربکس اتوماتیک تعویض گیربکس اتوماتیک توربین سازی توربین سازی تهران توربین سازی در تهران توربین گیربکس توربین گیربکس اتوماتیک خودرو اتومات خودرو اتوماتیک خودرو دنده اتوماتیک خودرو گیربکس اتوماتیک دنده اتومات دنده اتوماتیک سرویس گیربکس اتوماتیک فروش قطعات گیربکس اتوماتیک قطعات گیربکس اتوماتیک گروه صنعتی ترنس پاور گیربکس گیربکس cvt گیربکس اتومات گیربکس اتوماتیک گیربکس اتوماتیک تهران گیربکس اتوماتیک چیست

آخرین پروژه ها


تعویض روغن گیربکس اتوماتیک ساینا
تعمیر گیربکس اتوماتیک اچ سی کراس
علت تقه زدن گیربکس اتوماتیک 
پارک کردن خودرو دنده اتوماتیک
آیا سرویس گیربکس اتوماتیک ماشین ضرورت دارد؟
تفاوت قیمت گیربکس اتوماتیک با دنده ای

درباره ما


 گروه صنعتی ترنس پاور در تهران Trans Power

مرکز تخصصی تعمیرات انواع توربین

تعمیرات انواع توربین(تورک کانورتر) گیربکس اتوماتیک


کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به ترنس پاور می باشد. 

طراحی سایت توسط ملی وب

Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟