نشانه های خرابی توربین گیربکس

نشانه های خرابی توربین گیربکس

نشانه های خرابی توربین گیربکس

نشانه های خرابی توربین گیربکس

توربین گیربکس مانند هر قطعه یا وسیله ای هنگام خرابی یا ایجاد شدن مشکل

یک سری علائم و نشانه هایی از خود بروز می دهد.

علائم خرابی توربین گیربکس

۱. توربین در حین حرکت بصورت دو به سه تقه می زند.

۲. وقتی توربین خراب می شود، معمولا در اکثر مواقع خودرو

با ضعف و کندی حرکت می کند، یعنی حرکت اولیه و استارت

حرکت خیلی کند است.
۳. تعویض اشتباه توربین گیربکس.

۴. روغن ریزی پشت پمپ.

۵. خورده شدن دهانه ی پمپ.

۶. روشن شدن همزمان چراغ اسنو برف و تقه زدن.

چرخ دنده خودرو چیست و چه وظیفه ای در خودرو دارد؟

چرخ دنده خودرو یکی از پر مصرف ترین وسایل انتقال قدرت و حرکت خودرو می باشند.

از نظر انتقال قدرت، مکانیزم چرخ دنده شامل، یک چرخ دنده محرک و یک یا چند چرخ دنده متحرک می باشد.

معمولاً به کوچک ترین چرخ دنده مکانیزم، پینتون و چرخ دنده دیگر چرخ می گویند.

انواع چرخ دنده خودرو

چرخ دنده ها در خودرودارای انواع مختلفی هستند. برخی از انواع پرکاربرد آن عبارتند از:

  • چرخ دنده ساده (Spur)
  • مارپیچ (Helical)
  • شانه‌ای (Rack and Pinion)
  • حلزونی (Worm)
  • مخروطی (Bevel)

محاسبه درست نیروها در طراحی‌‌ های مکانیکی، به شناخت دقیق هر یک از انواع چرخ‌دنده‌ها بستگی دارد.

حتی پس از انتخاب نوع چرخ دنده، عواملی مانند ابعاد (تعداد دندانه‌ها، زاویه مارپیچ و …)

استانداردهای دقت DIN ،AGMA و ISO، نیاز به ماشین‌کاری دندانه‌ها، گشتاور مجاز

و راندمان نیز باید در نظر گرفته شوند. رایج‌ترین نوع آن چرخ دنده ساده می باشد.

چرخ دنده در صنعت

امروزه بیشتر دستگاه های موجود در صنعت دارای چرخ دنده می باشند

و با پیشرفت روز افزون صنعت، چرخ دنده ها نقش انکار ناپذیری دارند.

چرخ دنده ها بر حسب موقعیت مکانی محور ها نسبت به یکدیگر در

شکل های گوناگونی طراحی و ساخته می شوند و حرکت چرخشی

یک محور را به محور دیگر از طریق اتصال دندانه ها در گیربکس انتقال

می دهند.

عوارض تعویض اشتباه توربین

به طور مثال در سربالایی می بینند خودرو کند حرکت می کند، پس نتیجه می گیرند،

توربین را باید عوض کنند، در حالی که این کار اشتباه است، و باید اول کار حجم روغن

در گیربکس را چک کنند، و بعد خودرو را دیاگ کنند.

یعنی به وسیله دیاگ شیربرقی که مخصوص فشار ورودی روغن است، و مرتبط با توربین است را چک شود.

عوارض بعد از روغن ریزی

روغن ریزی پشت پمپ باعث می شود گیربکس بسوزد، چون در بیشتر مواقع دیده

شده که خودرو روغن ریزی پشت پمپ داشته و راننده هم توجه نکرده، و بخاطر سهل انگاری قطعات داخلی مانند صفحه ها، باندها و پیستون های داخل گیربکس، بخاطر

کسری و کمبود روغن می سوزد.

خورده شدن دهانه پمپ روغن

دهانه ی روغن به توربین گیربکس وصل است ( بوش پمپ)، و این امر باعث

لق شدن توربین می شود. لقی در توربین خود ایرادی بزرگ است، که نتیجه ی

آن خرابی کاسه نمد و توربین می سوزد.

در این زمان فقط تعویض شیرهای برقی کافی نیست، بلکه باید قبل از تعویض

شیرهای برقی بزرگ،کلیه ساعتی گیربکس سرویس و شسته شود.

هنگام تغییر دنده در گیربکس چه اتفاقی می افتد

تغییر دنده
هنگام تعییر دنده در داخل خودرو چه اتفاقی می افتد

در این مقاله قصد داریم به جزییاتی بپردازیم که شما را بهتر با سیستم

تغییر دنده آشنا کنیم.

مسلماً وقتی تغیر دنده در گیربکس صورت می گیرد، عوامل مختلفی دست

به دست هم می دهند و با کمک هم دنده را عوض کرده، و سرعت را بالاتر

یا پایینتر می برند.

نگهداری از گیربکس یا همان جعبه دنده

جعبه دنده برای حفظ حرکت نرم و روان تمام چرخ دنده‌ها و محورها نیاز به روانکاری دارد.

این کار با پر کردن محفظه جعبه دنده بطور جزئی، با روغن چرخ دنده غلیظ انجام می‌شود. زمانی که چرخ دنده‌ها می‌چرخند، روغن را به اطراف روانه و تمام قسمتها را روانکاری می‌کنند.

درزبندیهای روغن نیز در جلو و عقب از نشت جریان به بیرون از محفظه جلوگیری می‌کنند.

تغییر دنده در گیربکس

دو شاخه‌ها یا ماهکهای تعویض دنده، که به آنها یوغ های لغزان هم می‌گویند.

این یوغها شبیه جای پارویی در قایق هستند، و در شیاری واقع در غلاف کلاج سوار می‌شوند.

ماهک های تعویض دنده به یک بادامک و محور متصل شده‌اند. این بادامک نیز توسط توپ های فولادی بارگذاری شده، با فنر که از میان شکاف های موجود در بادامک بالا می‌ روند،

به حرکت در می‌ آید و در چرخ دنده انتخاب شده حفظ می‌شوند، و ماهک های تعویض را در همان چرخ دنده نگه می‌دارند.

محورهای بادامک و سیستم محورها وارد محفظه شده، و به اهرمهای تعویض بسته می‌شوند.

سپس ماهکهای تعویض ، هماهنگ کننده را با چرخ دنده‌ ها و محورهایی که روی آن

ســـوار هستند درگیر می‌ کند، و به حرکت در می‌ آورد.

در تصویر زیر نمونه ای از یک اهرم داخلی تعویض دنده را می بینید:

اهرم داخلی
اهرم داخلی وظیفه تغییر دنده را به عهده دارد

کلیه قطعات گروه صنعتی ترنس پاور با گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش تقدیم شما کاربران گرامی می گردد.

شماره های تماس ما جهت مشاوره رایگان :

09129305146

09198003489

آدرس:

تهران، نارمک، خیابان شهید مدنی، 200متر پایین تر از جانبازان (گلبرگ)، نبش کوچه 132، (میرغفوری)

مرکز تخصصی تعمیرات انواع توربین

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


torque converter انواع گیربکس اتوماتیک بازسازی گیربکس اتوماتیک بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک تاریخچه گیربکس اتوماتیک تعمیرات گیربکس اتوماتیک تعمیر انواع توربین تعمیر انواع تورک کانورتر تعمیر تخصصی گیربکس اتوماتیک تعمیر توربین گیربکس تعمیر توربین گیربکس اتوماتیک تعمیر قطعات گیربکس اتوماتیک تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک تهران تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک در تهران تعمیرگاه گیربکس تهران تعمیر گیربکس تعمیر گیربکس اتومات تعمیر گیربکس اتوماتیک تعمیر گیربکس اتوماتیک تهران تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران تعویض روغن گیربکس تعویض روغن گیربکس اتوماتیک تعویض گیربکس اتوماتیک توربین سازی توربین سازی تهران توربین سازی در تهران توربین گیربکس توربین گیربکس اتوماتیک خودرو اتومات خودرو اتوماتیک خودرو دنده اتوماتیک خودرو گیربکس اتوماتیک دنده اتومات دنده اتوماتیک سرویس گیربکس اتوماتیک فروش قطعات گیربکس اتوماتیک قطعات گیربکس اتوماتیک گروه صنعتی ترنس پاور گیربکس گیربکس cvt گیربکس اتومات گیربکس اتوماتیک گیربکس اتوماتیک تهران گیربکس اتوماتیک چیست

آخرین پروژه ها


تعویض روغن گیربکس اتوماتیک ساینا
تعمیر گیربکس اتوماتیک اچ سی کراس
علت تقه زدن گیربکس اتوماتیک 
پارک کردن خودرو دنده اتوماتیک
آیا سرویس گیربکس اتوماتیک ماشین ضرورت دارد؟
تفاوت قیمت گیربکس اتوماتیک با دنده ای

درباره ما


 گروه صنعتی ترنس پاور در تهران Trans Power

مرکز تخصصی تعمیرات انواع توربین

تعمیرات انواع توربین(تورک کانورتر) گیربکس اتوماتیک


کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به ترنس پاور می باشد. 

طراحی سایت توسط ملی وب

Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟