مقایسه مصرف سوخت دنده اتومات با دستی

مقایسه مصرف سوخت دنده اتومات با دستی

مقایسه مصرف سوخت دنده اتومات با دستی

مقایسه مصرف سوخت دنده اتومات با دستی

یکی از سوالاتی که عموما در مورد خودروهای اتوماتیک مطرح می شود. میزان مصرف سوخت و مقایسه  این خودروهای دارای دنده اتومات با دستی است.

هنگامی‌که برای خرید خودرو جدید گزینه‌های موردنظر خود را بررسی می‌کنید، یکی از موارد مهم هزینه‌ها در مدت زمان مالکیت آن است.

در میان هزینه‌هایی که باید برای رانندگی با یک خودرو پرداخت کرد، برای اکثر افراد بنزین مهم‌ترین آن محسوب می‌شود.

گروه صنعتی ترنس پاور مرکز خصصی تعمیرات گیربکس اتوماتیک

در همین راستا بسیاری از خریداران به دنبال تصاحب اتومبیلی هستند که مصرف سوخت اقتصادی‌تری داشته باشد.

گیربکس مورد استفاده در یک خودرو می‌تواند در مصرف سوخت آن تاثیر داشته باشد. در حالی‌که این باور وجود دارد که خودروهای مجهز به گیربکس دستی مصرف سوخت کمتری دارند. ولی این موضوع در تمامی موارد صادق نیست و شاید مصرف سوخت یک گیربکس اتوماتیک از گیربکس دستی کمتر باشد.

تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ترنس پاور

علت این جمله که برخی از خودروهای مجهز به جعبه دنده اتوماتیک مصرف سوخت کمتری دارند، گیربکس خودکار CVT است. مکانیزم گیربکس  cvt با سایر جعبه دنده‌های اتوماتیک متفاوت است. ولی این موضوع تغییر چندانی را برای راننده ایجاد نمی‌کند.

برخلاف گیربکس‌های دستی و اتوماتیک دارای دنده‌ و نسبت دنده‌های ثابت هستند، نمونه‌های CVT برای مصرف سوخت بهینه‌تر نسبت دنده‌های متغیر دارند. همین موضوع باعث می‌شود که خودروهای مجهز به گیربکس CVT در مقایسه با نمونه‌های دستی مصرف سوخت کمتری داشته باشند.

علاوه ‌بر گیربکس‌های CVT، برخی جعبه دنده‌های اتوماتیک عادی نیز مصرف سوخت کمتری در مقایسه با گیربکس‌های دستی دارند. امروزه گیربکس‌های اتوماتیک دارای دنده‌های جلو بیشتری نسبت به گیربکس دستی هستند. وجود دنده‌های بیشتر باعث می‌شود که موتور قدرت یکسانی را در مقایسه با گیربکس‌های دستی در دور موتور پایین‌تر به چرخ‌ها منتقل کند که این امر مصرف سوخت کمتر خودرو را در پی دارد.

فروش انواع قطعات گیربکس اتوماتیک

تولیدکنندگان خودرو از تکنولوژی‌های پیشرفته و جدیدی در گیربکس‌های خود استفاده می‌کنند تا مصرف سوخت آن‌ها را کاهش دهند. علت توسعه فناوری‌های جدید مربوط به مسائل اقتصادی است. بیشتر خودروهایی که در آمریکا به فروش می‌رسند به گیربکس اتوماتیک مجهز هستند. که این امر سازندگان را ترغیب به استفاده از جعبه دنده اتوماتیک در محصولات خود می‌کند.

توربین سازی ترنس پاور

در حقیقت کمپانی‌های مختلف با دریافت هزینه بیشتر از مشتریان، گیربکس‌هایی را توسعه می‌دهند که مصرف سوخت بهینه‌تری دارند. (هزینه اضافی صرف بخش تحقیق و توسعه می‌شود). با مصرف سوخت کمتر، سازندگان خودرو می‌توانند استانداردهای دولت را کسب کنند. در حقیقت این امر یک بازی برد برد برای سازنده و مصرف‌کننده محسوب می‌شود.

اگر مصرف سوخت بهینه یکی از موارد مهم برای خرید خودرو توسط شما محسوب می‌شود، اتومبیلی را خریداری کنید که به گیربکس خودکار مجهز شده است.

در حالی‌که شاید گیربکس دستی مصرف سوخت بالاتری داشته باشد. ولی توسط آن کنترل بیشتری بر روی عملکرد موتور و نحوه انتقال قدرت به چرخ‌ها خواهید داشت. بنابراین اگر این موارد برای شما از مصرف سوخت مهم‌تر هستند، خودرویی مجهز به جعبه دنده دستی را خریداری کنید.

مصرف سوخت خودرو دنده اتومات

بررسی ها نشان می دهد که مصرف سوخت در خودروهای اتوماتیك بین ۰٫۵ تا شانزده درصد بیشتر از خودروهای دنده ای است.

سوخت خودرو دنده اتومات

در حقیقت ایجاد دنده های بیشتر و كاهش نسبت دنده ها در خودروهای دنده دستی منجر به کاهش مصرف سوخت خودرو می شود. در نتیجه در خودروهای دنده ای با شش دنده مصرف سوخت از خودروهای دنده ای با پنج دنده کمتر است.

مقایسه مصرف سوخت

اگر بخواهیم مصرف سوخت خودروها را نسبت به دنده شان اولویت بندی کنیم، از کمترین مصرف سوخت به ترتیب عبارت اند از:

  1. کمترین مصرف سوخت مربوط به خودروهای دنده دستی با ۶ دنده است.
  2. در خودروهای دنده اتومات هم جعبه دنده های ۵ دنده نسبت به انواع ۳ و ۴ دنده مصرف سوخت کمتری دارند.

اینستاگرام transpower.co

 

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


torque converter انواع گیربکس اتوماتیک بازسازی گیربکس اتوماتیک بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک تاریخچه گیربکس اتوماتیک تعمیرات گیربکس اتوماتیک تعمیر انواع توربین تعمیر انواع تورک کانورتر تعمیر تخصصی گیربکس اتوماتیک تعمیر توربین گیربکس تعمیر توربین گیربکس اتوماتیک تعمیر قطعات گیربکس اتوماتیک تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک تهران تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک در تهران تعمیرگاه گیربکس تهران تعمیر گیربکس تعمیر گیربکس اتومات تعمیر گیربکس اتوماتیک تعمیر گیربکس اتوماتیک تهران تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران تعویض روغن گیربکس تعویض روغن گیربکس اتوماتیک تعویض گیربکس اتوماتیک توربین سازی توربین سازی تهران توربین سازی در تهران توربین گیربکس توربین گیربکس اتوماتیک خودرو اتومات خودرو اتوماتیک خودرو دنده اتوماتیک خودرو گیربکس اتوماتیک دنده اتومات دنده اتوماتیک سرویس گیربکس اتوماتیک فروش قطعات گیربکس اتوماتیک قطعات گیربکس اتوماتیک گروه صنعتی ترنس پاور گیربکس گیربکس cvt گیربکس اتومات گیربکس اتوماتیک گیربکس اتوماتیک تهران گیربکس اتوماتیک چیست

آخرین پروژه ها


تعویض روغن گیربکس اتوماتیک ساینا
تعمیر گیربکس اتوماتیک اچ سی کراس
علت تقه زدن گیربکس اتوماتیک 
پارک کردن خودرو دنده اتوماتیک
آیا سرویس گیربکس اتوماتیک ماشین ضرورت دارد؟
تفاوت قیمت گیربکس اتوماتیک با دنده ای

درباره ما


 گروه صنعتی ترنس پاور در تهران Trans Power

مرکز تخصصی تعمیرات انواع توربین

تعمیرات انواع توربین(تورک کانورتر) گیربکس اتوماتیک


کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به ترنس پاور می باشد. 

طراحی سایت توسط ملی وب

Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟