عرضه قطعات گیربکس اتوماتیک

عرضه قطعات گیربکس اتوماتیک

گروه صنعتی ترنس پاور با عرضه انواع قطعات گیربکس اتوماتیک با کیفیت و قیمت مناسب و گارانتی در خدمت هموطنان بزرگوار می باشد.

قطعات متعددی در گیربکس اتومات خودرو وجود دارد. ولی به طور کلی هر جعبه دنده خودکار دارای هشت قطعه اصلی می باشد.

با ما همراه باشید، تا ۷ قطعه مهم گیربکس اتوماتیک را بشناسید.

۱-تورک کانورتر یا مبدل گشتاور

تورک کانورتر
تعمیر قطعات گیربکس اتوماتیک

گیربکس های اتوماتیک کلاچ ندارند، در عوض به مبدل گشتاور یا تورک کانورتور مجهز هستند. این قطعه همان کار کلاج را انجام میدهد. اگر دنده ها به راحتی عوض نمیشوند، احتمالا مبدل گشتاور خودروی شما خراب شده است.

نکته جالب درباره مبدل گشتاور این است که این قطعات به صورت فیزیکی با پیچ و مهره ، موتور را به جعبه دنده متصل نمی کند. در عوض با استفاده از روغن جعبه دنده این کار را انجام می دهد.

۲-پمپ روغن

پمپ روغن
قیمت قطعات گیربکس اتوماتیک

پمپ روغن داخل گیربکس اتوماتیک مثل سایر پمپ ها عمل می کند. این پمپ ، روغن جعبه دنده را از مخزن آن به سراسر گیربکس انتقال می دهد. این یکی از اجزای جدایی ناپذیر گیربکس اتوماتیک است که به ندرت خراب می شود.

۳-ست چرخ دنده خورشیدی

ست خورشیدی
انواع قطعات گیربکس اتوماتیک

برخلاف گیربکس دستی، که جعبه دنده از دنده های چندتایی متعدد تشکیل شده، گیربکس اتوماتیک دارای یک یا چند ست دنده خورشیدی می باشد.

۴- پک کلاچ

پک کلاچ

در گیربکس دستی، شما با انتخاب خودتان دنده میدهید، ولی گیربکس اتوماتیک کمی پیچیده تر است. به جای تعویض دنده دستی از پک کلاچ استفاده می شود. پک کلاچ دارای چندین صفحه فشرده می باشد. وقتی  روغن به سمت پک کلاچ فرستاده می شود، یک سری از پک های کلاچ با هم قفل می شود و دنده مورد نظر شما اعمال می شود.

۵-محور خروجی

محور خروجی

پس از اینکه جعبه دنده خودروی شما عملیات جادویی داخلی خود را به پایان رساند، نیرو را به میل لنگ منتقل می کند. و آنرا به توپی چرخ می رساند. و اما محور خروجی، چیزی است که میل لنگ را به حرکت در می آورد.

۶-تسمه ترمز

تسمه ترمز
قطعات گیربکس اتوماتیک

تسمه ترمز برای نگهداشتن ست چرخ دنده خورشیدی به کار می رود.

۷-مخزن روغن

مخزن روغن

درست مثل موتور که زیر خودرو یک مخزن روغن دارد، جعبه دنده هم به یک مخزن مجهز است. این مخزن روغن گیربکس اضافی را در خود نگه می دارد تا در صورت نیاز آن را برای پمپ روغن بیرون بفرستد. یک فیلتر روغن گیربکس هم به آن متصل می باشد.

این یکی از مهمترین قطعات گیربکس اتوماتیک می باشد، که بیشتر از سایر قطعات به تعمیر نیاز پیدا می کند. واشرهای اطراف مخزن معمولا شل می شوند و نیاز به تعویض یا تعمیر دارند.

اینستاگرام گروه تولیدی ترنس پاور

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درباره ما


 گروه صنعتی ترنس پاور در تهران Trans Power

مرکز تخصصی تعمیرات انواع توربین

تعمیرات انواع توربین(تورک کانورتر) گیربکس اتوماتیک


کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به ترنس پاور می باشد. 

طراحی سایت توسط ملی وب

Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟