استفاده بهینه و نکاتی برای طول عمر بیشتر گیربکس اتوماتیک

استفاده بهینه و نکاتی برای طول عمر بیشتر گیربکس اتوماتیک

استفاده بهینه و نکاتی برای طول عمر بیشتر گیربکس اتوماتیک

استفاده بهینه و نکاتی برای طول عمر بیشتر گیربکس اتوماتیک

گیربکس اتوماتیک ساختار متفاوتی از گیربکس دستی دارد، بدلیل انتقال گشتاور موتور از طریق جریان روغن به گیربکس، و ساختار هیدروالکترومکانیکی آن، نگهداری و استفاده از خودرو اتوماتیک، مستلزم دقت و حساسیت بیشتری است.

رعایت موارد زیر، باعث افزایش طول عمر انواع گیربکس اتوماتیک می‌شود:

-رانندگی در ترافیک با دنده اتوماتیک

هنگام رانندگی در ترافیک سنگین و طولانی (بیشتر از 15 دقیقه) ، از سیستم تعویض دنده دستی (+ – M) استفاده کنید، از دنده 1 رانندگی کنید، پس از باز شدن راه، دنده را در وضعیت D قرار داده به رانندگی ادامه دهید. تعویض های مکرر دنده 1 به 2 و برعکس در گیربکس اتومات، باعث گرم شدن آن شده، و تقه هایی که در اثر این کار در آن ایجاد می‌شود، در دراز مدت آن را از تنظیم خارج می‌کند.

– رانندگی در سربالایی با دنده اتوماتیک 

مسیرهای سر بالایی و پر شیب، به گیربکس فشار وارد می کنند، حتی المقدور از تردد در این مسیرها اجتناب کنید.

-حمل بار و بکسل کردن با دنده اتوماتیک

حمل بار و سرنشین اضافه، در خودرو اتوماتیک و بکسل کردن خودرو دیگر، از عمر قطعات گاین محصول می‌کاهند.

 -توقف پشت چراغ قرمز با دنده اتوماتیک

در توقف های کمتر از دو دقیقه (مثلا پشت چراغ قرمز)، پای خود را روی ترمز نگاه دارید و دنده را به N یا P منتقل نکنید، زیرا استهلاک این تغییر وضعیت بیشتر از استهلاک کارکردن درجای آن است.

در صورت توقف بیشتر از دو یا سه دقیقه، پشت چراغ قرمز، دنده را در وضعیت N قرار دهید نه (P).

-استفاده زیاد از دکمه S (اسپورت)با دنده اتوماتیک

گیربکس اتوماتیک پژو برای رانندگی عادی طراحی شده، استفاده مکرر از دکمه S (اسپورت)، فشار زیادی به آن وارد می کند، و کمتر باید مورد استفاده قرار گیرد.

– شروع حرکت با دنده اتوماتیک

برای شروع حرکت، ابتدا دنده را به D منتقل کرده، پس از احساس درگیر شدن گیربکس (صدای تق یا تکان خفیف)، شروع به گاز دادن کنید. در غیر اینصورت ضربه وارده به آن آسیب وارد می‌کند.

-تعویض روغن گیربکس اتوماتیک  

روغن گیربکس را در زمانبندی و کیلومتر تعیین شده تعویض کنید.

-توجه به خطا گیربکس اتوماتیک

خطا های گیربکس را جدی گرفته، و در اولین فرصت به تعمیرکار متخصص مراجعه کنید. ادامه رانندگی با گیربکس معیوب، باعث گسترش خرابی به سایر قطعات شده و هزینه و زمان تعمیرات آن را چندین برابر می‌کند.

-بروزرسانی برنامه

کمپانی های خودرو سازی، با گذشت زمان، برنامه های جدیدتری برای نرم افزار گیربکس ارائه می‌کنند، برنامه کامپیوتر این قطعه را هر 2 سال یکبار بروز کنید.

 -جابجایی آرام پدال گاز

پدال گاز را نرم جابجا کنید، با توجه به طرز کار گیربکس اتومات، فشار دادن زیاد و نامنظم پدال گاز، باعث ضربه به آن شده و از عمر آن می‌کاهد.

-بکسوات

در برف و گل و … بکسوات نکنید، زیرا نرم افزار آن برای چنین شرایطی طراحی نشده است.

-تغییر سایز رینگ و لاستیک

سایز اصلی رینگ و لاستیک خودرو را تغییر ندهید، طراحی این قطعه، نرم افزار و محاسبات دنده ها بر اساس سایز اصلی رینگ، و لاستیک انجام شده اند. با تغییر سایز لاستیک و رینگ عمر و کارایی آن کاهش می‌یابد.

-سیستم برق 

خودروهای اتوماتیک سیستم برق پیچیده تری، نسبت به سایر خودرو ها دارند، ترجیحا از وسایل برقی اضافه مانند چراغ زنون، آمپلی فایر، دزدگیر متفرقه و … استفاده نکنید.

-موتورشویی 

مجموعه گیربکس اتوماتیک سنسورها و مدارهای الکترونیکی حساسی دارد و موتورشویی برای آنها چندان توصیه نمی‌شود.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


torque converter انواع گیربکس اتوماتیک بازسازی گیربکس اتوماتیک بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک تاریخچه گیربکس اتوماتیک تعمیرات گیربکس اتوماتیک تعمیر انواع توربین تعمیر انواع تورک کانورتر تعمیر تخصصی گیربکس اتوماتیک تعمیر توربین گیربکس تعمیر توربین گیربکس اتوماتیک تعمیر قطعات گیربکس اتوماتیک تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک تهران تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک در تهران تعمیرگاه گیربکس تهران تعمیر گیربکس تعمیر گیربکس اتومات تعمیر گیربکس اتوماتیک تعمیر گیربکس اتوماتیک تهران تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران تعویض روغن گیربکس تعویض روغن گیربکس اتوماتیک تعویض گیربکس اتوماتیک توربین سازی توربین سازی تهران توربین سازی در تهران توربین گیربکس توربین گیربکس اتوماتیک خودرو اتومات خودرو اتوماتیک خودرو دنده اتوماتیک خودرو گیربکس اتوماتیک دنده اتومات دنده اتوماتیک سرویس گیربکس اتوماتیک فروش قطعات گیربکس اتوماتیک قطعات گیربکس اتوماتیک گروه صنعتی ترنس پاور گیربکس گیربکس cvt گیربکس اتومات گیربکس اتوماتیک گیربکس اتوماتیک تهران گیربکس اتوماتیک چیست

آخرین پروژه ها


تعویض روغن گیربکس اتوماتیک ساینا
تعمیر گیربکس اتوماتیک اچ سی کراس
علت تقه زدن گیربکس اتوماتیک 
پارک کردن خودرو دنده اتوماتیک
آیا سرویس گیربکس اتوماتیک ماشین ضرورت دارد؟
تفاوت قیمت گیربکس اتوماتیک با دنده ای

درباره ما


 گروه صنعتی ترنس پاور در تهران Trans Power

مرکز تخصصی تعمیرات انواع توربین

تعمیرات انواع توربین(تورک کانورتر) گیربکس اتوماتیک


کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به ترنس پاور می باشد. 

طراحی سایت توسط ملی وب

Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟