انتخاب بهترین نوع گیربکس اتوماتیک

انتخاب بهترین نوع گیربکس اتوماتیک

انتخاب بهترین نوع گیربکس اتوماتیک

بهترین نوع گیربکس اتوماتیک

برای اینکه بخواهیم بهترین نوع گیربکس اتوماتیک را انتخاب کنیم. باید چندین فاکتور را در نظر بگیریم.

انتخاب مدل انواع گیربکس اتوماتیک متناسب با نوع ماشین و قطعات آن شکل می‌گیرد. بنابراین برای گزینش یک گیربکس اتوماتیک مناسب باید تناسب آن را با دیگر اجزا و قطعات ماشین در نظر گرفت.

بنابراین اساسا انتخاب بهترین نوع گیربکس اتوماتیک بدون در نظر گرفتن موارد بیان شده کار اشتباهی است. و در این زمینه تنها یک تعمیرکار خوب و با تجربه می‌تواند به افراد کمک کند.

گیربکس

ساختار گیربکس اتوماتیک

قسمت‌های اصلی گیربکس‌های اتوماتیک به شرح ذیل می‌باشد:

  • مبدل گشتاور (توربین، روغن گیربکس و … ).
  • کامپیوتر مرکزی (ECU)، شیرهای برقی یا سنولوئید.
  • کلاچ گیربکس اتوماتیک.
  • چرخ دنده‌های انواع گیربکس اتوماتیک.

هر کدام از این قطعات اصلی تشکیل دهنده ساختار انواع گیربکس اتوماتیک خود دارای اجزای مختلفی است. که برای هدایت فرمان ‌های صادر شده در هنگام حرکت خودرو هستند.

انتخاب بهترین نوع گیربکس اتوماتیک

انتخاب گیربکس

همینطور که گفتیم اینکه بخواهیم در بین گیربکس های تولید شده چند گیربکس را برتری بدهیم در حالت کلی کمکی به ما نمی کند. ولی در ادامه اول به معرفی گیربکس های برتر شرکت های جهان می پردازیم. و پس از آن به معرفی چند گیربکس مختلف برای استفاده در خودروهای داخلی رسیده ایم. امیدواریم پس از مطالعه مقاله فوق بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

گیربکس اتوماتیک S TRONIC

سری ترونیک در بین گیربکس های اتوماتیک بسیار شناخته شده است. در این بین اس ترونیک از گیربکس های تولیدی شرکت آئودی بوده. و اغلب روی محصولات تولیدی همین شرکت قرار می گیرد. گیربکس اس ترونیک، یک گیربکس ترکیبی و دو کلاچه است. که قابلیت تعویض دستی دنده را نیز به راننده خودرو می دهد. نحوه کارکرد گیربکس اتوماتیک S TRONIC به این شکل است که، از دو کلاچ برای تعویض سریع دنده استفاده می کند. به این شکل که وقتی کلاج اول با دنده یک درگیر است، کلاج دوم آماده درگیر شدن با دنده دوم می شود. و با آن ارتباط برقرار می کند. و وقتی ماشین به دنده دو می رود، کلاجی که با دنده اول درگیر بوده آماده ارتباط با دنده سوم می گردد. به این شکل یک کلاج مخصوص دنده های فرد و کلاج دوم مخصوص دنده های زوج خواهد بود. این نحوه عملکرد به سیستم گیربکس این اجازه را می دهد که، در کمتر از چهار دهم ثانیه تعویض دنده را انجام دهد.

گیربکس اتوماتیک STEP TRONIC

استپ ترونیک یکی از گیربکس های اتوماتیک تولید شده در شرکت ام‌وی‌ام به حساب آمده. و به وسیله این شرکت تولید می شود. استپ ترونیک یک گیربکس شش سرعته خاص است که، به شکل الکترونیکی راه اندازی شده. و روی خودروهای مختلفی از جمله مدل های M5، M3، M6 تست و استفاده شده است. در استپ ترونیک تعویض دنده هم به صورت دستی و هم به صورت اتوماتیک قابل انجام است. اگر راننده بخواهد از دنده خود به صورت دستی استفاده کند. تنها لازم است دسته دنده را به سمت چپ ببرد. و اگر خواستار استفاده از حالت اتوماتیک بود. اهرم دسته دنده را به سمت راست هدایت نماید. سیستم کنترلی در این گیربکس به صورت تمام الکترونیک و با چندین سنسور داخلی انجام می گیرد.

گیربکس اتوماتیک TIPTRONIC

وقتی صحبت از جعبه دنده های اتوماتیک می شود. یکی از کمپانی های معروفی که می تواند همیشه حرف اول را بزند کمپانی پورشه است. تیپ ترونیک از گیربکس های اتوماتیک تولید شده در این شرکت بوده. که در حال حاضر آن را توسعه داده است. از جمله شرکت هایی که در حال حاضر از گیربکس تیپ ترونیک در محصولات خود بهره می برند. می توان به فولکس واگن، آئودی، اشکودا، سئات و همچنین بوگاتی و لامبورگینی اشاره کرد. گیربکس تیپ ترونیک دارای پنج تا شش دنده می باشد. که اساس کار آنها به صورت الکترونیکی تنظیم شده است. البته امکان استفاده از حالت دستی نیز وجود دارد. که به این منظور معمولاً از یک اهرم تعویض کننده دنده در پشت فرمان خودرو استفاده می شود. ضمن اینکه در گیربکس تیپ ترونیک حتی در حالت دستی نیز گاه سیستم کامپیوتری به کمک راننده آمده. و در زمان های لازم دنده را سبک می کند. از گیربکس تیپ ترونیک در دیگر خودروها با نام تجاری ترونیک 2 استفاده می شود.

گیربکس اتوماتیک PDK

یکی دیگر از گیربکس های اتوماتیک ساخت شرکت آلمانی پورشه، جعبه دنده PDK است. این گیربکس با هفت دنده دارای سرعت و شتابی باورنکردنی است و معمولاً در خودروهای لوکس و رده بالا مورد استفاده قرار می گیرد. در گیربکس PDK از دو کلاج زوج و فرد استفاده شده. که به سیستم انتقال نیرو این توانایی را می دهد که در کمترین زمان ممکن تعویض دنده را انجام داده. و سرعت را بالا و بالاتر ببرد. از این نوع جعبه دنده بیشتر در خودروهای ساخت همین کمپانی استفاده شده است. به خصوص در این مورد می توان از خودروی کیمن نام برد. که از بهترین اتومبیل های تولیدی شرکت پورشه محسوب می شود.

بهترین نوع گیربکس اتوماتیک 206

درباره برخی از مدل های مطرح جهان صحبت کردیم. ولی در بین گیربکس های اتوماتیک کدام یک مناسب خودروهای ساخت شرکت های داخلی است؟ حال می خواهیم درباره این موضوع بیشتر گفت و گو کنیم. در خودروهایی که تولید داخل هستند. و دارای گیربکس های اتوماتیک می باشند. معمولاً از گیربکس AL4 استفاده شده است. گیربکس AL4 یک گیربکس مناسب برای خودروهای ساخت داخل به حساب می آید. گیربکسی با چهار دنده جلو و یک دنده برای رفتن به عقب که قابلیت تعویض دستی نیز دارد. محدودیت سرعت در گیربکس AL4 تا دویست و بیست کیلومتر بر ساعت است.

ZF گیربکس دیگری است که در خودروهای داخلی قابل استفاده است. اگر می خواهید گیربکس دستی خودروی خود را تغییر دهید می توانید از ZF نیز استفاده کنید. گیربکس زد اف، یک گیربکس ساخت آلمان است. که روی بسیاری از خودروهای شرکت پژو نیز مورد استفاده قرار می گرفته. سازگاری مناسب این گیربکس با خودروهای داخلی که اغلب نشات گرفته از همان کمپانی پژو هستند. باعث شده تا زد اف از مقبولیت بالایی در داخل برخوردار باشد. البته برای انتخاب بهتر است با یک تعمیرکار با تجربه نیز مشورت داشته باشید. در این زمینه ها تعمیرکاران با تجربه گروه صنعتی ترنس پاور می توانند بیشترین کمک را به شما کنند.

گیربکس نیمه اتوماتیک

در هنگام معرفی انواع گیربکس اتوماتیک، در نوع DCT به یک سیستم نیمه اتوماتیک و یا دو کلاچه در ساختار این نوع گیربکس آشنا شدیم. در واقع گیربکس نیمه اتوماتیک در تعداد محدودی از خودرو‌ها به کار رفته. و تقریبا خودرو‌هایی با این سبک دنده و کلاچ دیگر نادر است. همانطور که از نام این نوع گیربکس پیداست، به هیچ وجه اتوماتیک نبوده و بیشتر شبیه به گیربکس دستی بدون پدال کلاچ است.

تنها تفاوت بین گیربکس دستی و نیمه اتوماتیک این است که، نسخه نیمه اتوماتیک به جای کابل ها و لوله ها برای جابجایی چرخ دنده ها از محرک‌ها و رایانه‌ها استفاده کرده. و در واقع نسبت به انواع گیربکس دستی هوشمند‌تر است.

اینستاگرام گروه صنعتی ترنس پاور

 

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


torque converter انواع گیربکس اتوماتیک بازسازی گیربکس اتوماتیک بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک تاریخچه گیربکس اتوماتیک تعمیرات گیربکس اتوماتیک تعمیر انواع توربین تعمیر انواع تورک کانورتر تعمیر تخصصی گیربکس اتوماتیک تعمیر توربین گیربکس تعمیر توربین گیربکس اتوماتیک تعمیر قطعات گیربکس اتوماتیک تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک تهران تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک در تهران تعمیرگاه گیربکس تهران تعمیر گیربکس تعمیر گیربکس اتومات تعمیر گیربکس اتوماتیک تعمیر گیربکس اتوماتیک تهران تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران تعویض روغن گیربکس تعویض روغن گیربکس اتوماتیک تعویض گیربکس اتوماتیک توربین سازی توربین سازی تهران توربین سازی در تهران توربین گیربکس توربین گیربکس اتوماتیک خودرو اتومات خودرو اتوماتیک خودرو دنده اتوماتیک خودرو گیربکس اتوماتیک دنده اتومات دنده اتوماتیک سرویس گیربکس اتوماتیک فروش قطعات گیربکس اتوماتیک قطعات گیربکس اتوماتیک گروه صنعتی ترنس پاور گیربکس گیربکس cvt گیربکس اتومات گیربکس اتوماتیک گیربکس اتوماتیک تهران گیربکس اتوماتیک چیست

آخرین پروژه ها


تعویض روغن گیربکس اتوماتیک ساینا
تعمیر گیربکس اتوماتیک اچ سی کراس
علت تقه زدن گیربکس اتوماتیک 
پارک کردن خودرو دنده اتوماتیک
آیا سرویس گیربکس اتوماتیک ماشین ضرورت دارد؟
تفاوت قیمت گیربکس اتوماتیک با دنده ای

درباره ما


 گروه صنعتی ترنس پاور در تهران Trans Power

مرکز تخصصی تعمیرات انواع توربین

تعمیرات انواع توربین(تورک کانورتر) گیربکس اتوماتیک


کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به ترنس پاور می باشد. 

طراحی سایت توسط ملی وب

Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟