شایع ترین مشکلات گیربکس اتوماتیک

شایع ترین مشکلات گیربکس اتوماتیک

شایع ترین مشکلات گیربکس اتوماتیک

هفت مورد از شایع ترین مشکلات گیربکس اتوماتیک

مشکلات گیربکس اتوماتیک

گیربکس اتوماتیک یک سیستم حیاتی در وسیله نقلیه شما است. و برای اطمینان از عملکرد طولانی مدت، نیاز به مراقبت و توجه مناسب از جانب شما دارد.

بسیاری از مردم  از این موضوع غافل هستند. که تعویض یک گیربکس اتوماتیک می تواند هزینه ای حتی بیشتر از تعویض موتور خودرو داشته باشد.

به همین دلیل اگر می خواهید از یک تعمیر اساسی و پرهزینه پیشگیری کنید، به علائم و مشکلاتی که در این مقاله به آنها اشاره شده توجه کنید.

علائم و مشکلات گیربکس اتوماتیک در این مقاله:

  1. احساس لرزش در جعبه دنده
  2. اتومبیل گیربکس را درگیر نمی کند و یا حرکت نمی کند
  3. اتومبیل تولید صدا می کند : صدای ناله، وزوز یا کوبش هنگامی که دنده در حالت خلاص قرار دارد
  4. بویی مثل بوی سوختگی به مشام می رسد
  5. دنده از جای خود خارج می شود
  6. سطح پایین روغن گیربکس یا نشت آن
  7. چراغ اخطار موتور خودرو روشن است

این مقاله ممکن است خیال شما را راحت کند. و یا باعث شود متوجه شوید، مشکلی برای گیربکس اتوماتیک خودروی شما ایجاد شده است.

در هر صورت ما قصد داریم تا با اطلاعات زیر به شما کمک کنیم. با داشتن اطلاعات صحیح، می توانید درباره آنچه که باید انجام دهید آگاهانه تصمیم بگیرید.

اخطار ها و علائم هشدار دهنده مشکلات گیربکس اتوماتیک

گیربکس

گیربکس اتوماتیک اتومبیل شما، از یک سیستم مکانیکی و رایانه ای بسیار پیچیده تشکیل شده است. به همین دلیل هزینه تعمیرات گیربکس اتوماتیک خودروی شما، حتی از هزینه تعمیر موتور آن بیشتر است. (البته این موضوع به نوع اتومبیل شما نیز بستگی دارد. ولی در بسیاری موارد چنین است).

این بدان معناست که اگر یکی از این علائم ظاهر شود. به جای نادیده گرفتن یا انتظار برای محو شدن آن به طور خود به خود، بهتر است آن را جدی بگیرید.

در صورتی که گیربکس نیاز به سرویس داشته باشد. و شما آن را نادیده بگیرید، می تواند منجر به ایجاد هزینه و زحمت زیادی برایتان شود.

1- احساس لرزش در جعبه دنده

گیربکس اتوماتیک شما معمولاً هنگام تغییر از یک دنده به دنده دیگر، روان عمل می کند. در هنگام تعویض دنده اتومبیل، نباید به هیچ وجه احساس ضربه، لغزش یا لرزش کنید.

وقتی اتومبیل در تعویض دنده دچار مشکل می شود. این علائم ممکن است در ابتدا ناچیز و قابل چشم پوشی به نظر برسند.

اما ، بهتر است در همین مرحله به آنها توجه کنید. چرا که احتمالاً به مرور زمان این نشانه ها بدتر می شود. اگر در زمان تغییر دنده اتومبیل در حال حاضر نیز این علائم ناخوشایند را تجربه می کنید. زمان آن رسیده است که به آن توجه کنید. به طور معمول هنگامی که گیربکس اتوماتیک باعث آسیب به چرخ دنده ها می شود. به تدریج این آسیب جدی تر می گردد.

2- اتومبیل گیربکس را درگیر نمی کند و یا حرکت نمی کند

وقتی ماشین خود را در حالت حرکت یا دنده عقب قرار می دهید. آیا بلافاصله پاسخ می دهد یا تأخیری در عملکرد وجود دارد؟ آیا وقتی دنده اتومبیل را در حالت حرکت یا دنده عقب قرار می دهید. گیربکس اصلا درگیر می شود؟ این دو مورد مسئله ای هستند که ممکن است مشکلی را نشان دهند.

این مورد می تواند بیانگر وجود مشکلی در روغن گیربکس (transmission fluid) اتومبیلتان باشد. به این ترتیب که خاصیت محافظتی آن از بین رفته و غلیظ شده است. در این حالت، تعویض روغن مناسب می تواند به شما کمک کند.

در موارد دیگر ممکن است مشکلی در سیستم کامپیوتر داشته باشید. گاهی اوقات ریست کردن رایانه ماشین نیز می تواند مشکل را برطرف کند.

شما می توانید این کار را با قطع کردن باتری به مدت حدود 30 دقیقه انجام دهید. با این کار امکان تنظیم مجدد آن فراهم می شود. اگر این مسئله کمکی نمی کند ، وقت آن است که یک کارشناس تعمیرات گیربکس اتوماتیک اتومبیلتان را بررسی کند.

اینستاگرام گروه صنعتی ترنس پاور

خلاصه:

وقتی گیربکس اتوماتیک شما درگیر نمی شود. یا در عملکرد آن تأخیر وجود دارد. وقت آن است که مکانیک به آن نگاه کند. در بیشتر مواقع، مشکلات ناشی از این علائم جزئی هستند. اما بهتر است از این مسئله اطمینان خاطر پیدا کنید. تا بعداً مجبور به پرداخت چند میلیون هزینه اضافی نشوید.

3- اتومبیل تولید صدا می کند: صدای ناله، وزوز یا کوبش هنگامی که دنده در حالت خلاص قرار دارد

اگر به طور ناگهانی صدای ناله، وزوز یا کوبش در زیر ماشین خود احساس کردید. آنچه قبلاً مانند آن را نشنیده اید. ممکن است گیربکس اتومبیلتان دچار مشکل شده باشد. این مشکل ممکن است جزئی باشد. اما می تواند علامت مشکل جدی تری نیز باشد.

در برخی موارد، صداهایی که از گیربکس می آید، می تواند به دلیل بروز مشکلی در روغن گیربکس اتوماتیک شما ایجاد شود.

این مایع کار بسیار مهم روغن کاری مقدار قابل توجهی از چرخ دنده ها و قطعات مکانیکی را دارد. با گذشت زمان و استفاده مداوم، این مایع خاصیت محافظتی خود را از دست می دهد. و دیگر جلوی اصطکاک را نمی گیرد. این اصطکاک همان چیزی است که به سیستم گیربکس خودکار پیچیده اتومبیل شما آسیب می رساند.

اگر صدای نگران کننده ای را می شنوید. و گمان می کنید که این صدا از گیربکس ایجاد می شود. ممکن است یکی از بخش های داخلی گیربکس شما مشکلی پیدا کرده باشد.

اگر اینگونه باشد، بسیار حیاتی است که یک مکانیک واجد شرایط بلافاصله خودرو را معاینه کند.

خلاصه:

برخی از صداها ممکن است به دلیل وجود مشکلی ساده و به خاطر روغن گیربکس شما باشد. در حالی که امکان دارد در بعضی موارد دیگر مشکل جدی تر باشد. در صورت امکان روغن گیربکس خودکار خود را بررسی کنید. اگر سطح روغن پایین است، مقداری روغن به آن اضافه کنید. و هرچه سریعتر در مورد مشکل اتومبیلتان با یک مکانیک مورد اعتماد مشورت کنید. اگر در این مورد مطمئن نیستید و نیاز به آرامش خاطر دارید. می توانید با یک مکانیک واجد شرایط بصورت تلفنی نیز تماس گرفته و از او مشورت بخواهید.

جهت تعمیرات گیربکس اتوماتیک خود با مجموعه ترنس پاور تماس بگیرید:

4- بویی مثل بوی سوختگی به مشام می رسد

خودروی شما نباید بوی سوختگی بدهد. و این مسئله ای است که باید نگران آن باشید. یکی از شایع ترین دلایل بوی سوختگی که از گیربکس به مشام می رسد. گرم شدن بیش از حد روغن گیربکس است. این روغن نقش بسیار مهمی در محافظت از این سیستم بسیار گران قیمت و پیچیده دارد. عمده نقش آن نیز روغن کاری سیستم برای عملکرد روان آن است.

هنگامی که توانایی روغن کاری این مایع کاهش می یابد. که پس از گذشت مدت و طی مسافتی خاص این اتفاق حتما می افتد. باعث ایجاد اصطکاک بین همه قسمت ها می شود. اصطکاک باعث خرابی قطعات و تجمع پسماند و زباله می گردد. همه این مشکلات با هم در نهایت منجر به خرابی کامل گیربکس می شوند. اتفاقی که نتیجه آن دردسر و هزینه زیادی به دنبال خواهد داشت.

بعضی اوقات علت آن فقط کم بودن روغن گیربکس است. این کم شدن معمولاً به خاطر نشت این مایع ایجاد می شود. زیرا در بیشتر اتومبیل ها برخلاف روغن موتور ، روغن گیربکس با گذشت زمان کاهش نمی یابد. همچنین ، این مسئله می تواند به خاطر استفاده از روغن گیربکس اشتباه که مناسب خودروی شما ساخته نشده رخ دهد.

خلاصه:

اگر از گیربکس اتومات اتومبیلتان بوی سوختگی می شنوید. باید پیش از اینکه تبدیل به مشکل بزرگی شود دست به کار شوید.

اگر می دانید چطور این کار را انجام دهید، سطح روغن گیربکس خود را چک کنید. یا با ما تماس بگیرید و یا به ما مراجعه کنید تا علت را بیابید و خیال خود را راحت کنید.

5- دنده از جای خود خارج می شود

آیا  دنده ماشین شما از جای خود خارج می شود. یا وقتی که به آن نیاز دارید نیروی کشندگی خود را از دست می دهد؟ اگر چنین است این مسئله مشکل مهمی برای ایمنی شماست. اگر در هنگام رانندگی گیربکس اتوماتیک خودرو شما از جای خود خارج می شود. و برای جلوگیری از این مشکل باید گاز بیشتری به اتومبیل بدهید. این مسئله بسیار خطرناک است.

رایانه اتومبیل شما به گیربکس اتوماتیک فرمان می دهد. که چه وقت بین دنده ها جابجا شود. اینگونه ماشین تصمیم می گیرد چه موقع نیرو را به چرخ ها منتقل کند. اگر در این پروسه نقصی صورت گیرد، سیگنال به درستی ارسال نمی شود.

خلاصه:

لغزش دنده یک مشکل جدی ایمنی است. اگر گیربکس اتومبیل به طور متناوب چرخ دنده ها را درگیر و خلاص می کند. بلافاصله با مکانیک تماس گرفته و یا به تعمیرگاه مراجعه کنید.

اینستاگرام گروه صنعتی ترنس پاور

اگر احساس می کنید بهتر است برای حفظ ایمنی با اتومبیل خود تا تعمیرگاه نرانید. با ما تماس گرفته تا ترتیب بکسل کردن اتومبیلتان را تا تعمیرگاه بدهیم.

 

6- سطح پایین روغن گیربکس یا نشت آن

روغن گیربکس

آیا مایعی به رنگ قرمز روشن یا احتمالاً قرمز کثیف و تیره در جاده محل عبورتان یا پارکینگ خود مشاهده کرده اید؟ احتمالا آن ماده، روغن گیربکس اتوماتیک شماست. از آنجا که روغن گیربکس به هیچ عنوان نباید نشت کند. این موضوع، می تواند به خرابی بسیار جدی و کامل گیربکس اتوماتیک اتومبیل شما منجر شود. که بسیار پر دردسر و پر هزینه است.

بر خلاف روغن موتور، مایع موجود در سیستم گیربکس، با گذشت زمان و طی مسافت، معمولاً کاهش نمی یابد. بنابراین، اگر می بینید سطح روغن گیربکس اتومبیلتان کاهش پیدا کرده. احتمالا سیستم انتقال خودرو دچار نشتی شده. سطح پایین این روغن، می تواند اصطکاک زیادی در گیربکس اتومبیل شما ایجاد کند. که باعث خرابی قطعات در داخل آن شده و در نهایت منجر به خرابی کامل سیستم انتقال خودرو می گردد.

روغن گیربکس کم یا نشت آن چقدر جدی است؟ اگر اقدامی نکنید، به یک مشکل بسیار جدی تبدیل می شود. اما، لازم نیست چنین اتفاقی رخ دهد. گاهی اوقات، رفع نشتی تنها یک سرویس کم هزینه و فقط شامل جایگزینی واشر نشتی یا شیلنگ است. فقط به یاد داشته باشید، از یک مشکل کوچک در گیربکس اتومبیل خود غافل نشوید. مگر اینکه هوس کرده باشید با یک مشکل بزرگ دست به گریبان شوید!

خلاصه:

کاهش سطح روغن گیربکس و یا نشت آن به هیچ وجه یک مورد عادی نیست. در صورتی که زودتر متوجه مشکل شوید. به احتمال زیاد هزینه تعمیر پایین خواهد بود. برای اینکه متوجه شوید گیربکس نشتی دارد یا خیر. زیر اتومبیلتان را برای پیدا کردن لکه قرمز رنگ بررسی کنید. بهتر است پیش از آنکه این مورد تبدیل به مشکل بزرگی شود، به تعمیرگاه مراجعه کنید.

اینستاگرام گروه صنعتی ترنس پاور

7- چراغ اخطار موتور خودرو روشن است

چراغ اخطار ماشین شما برای این است که به شما اعلام کند در اتومبیلتان مشکلی وجود دارد یا اینکه در آینده به مشکلی برخواهید خورد. اما این چراغ می تواند نشانگر احتمال وجود مشکل در سیستم های گوناگونی از اتومبیلتان باشد و نه فقط سیستم انتقال.

سیستم انتقال شما دارای سنسورهای بی شماری است که می تواند موارد غیر عادی را در گیربکس خودرو شما تشخیص دهد. (خیلی بیش از آنچه شما می توانید تشخیص دهید). این سنسورها سیگنال هایی را به رایانه اتومبیل شما ارسال می کنند. تا اطلاع دهند مشکلی در سیستم وجود دارد. به این ترتیب، چراغ اخطار موتور روشن می گردد. تا به شما اعلام کند مشکلی در اتومبیل بوجود آمده.

چرا باید هشدار چراغ اخطار موتور را جدی گرفت؟ خب، به این دلیل است که اگر مشکل مربوط به سیستم انتقال شما باشد. تشخیص سریع آن موجب کاهش هزینه و زمان تعمیر می گردد. اگر دست روی دست بگذارید، برای خود هزینه و دردسر مضاعف درست می کنید.

خلاصه:

اگر چراغ اخطار موتور ماشین شما روشن است، فوراً آن را بررسی کنید. ممکن است این مورد بسیار کوچکی باشد که رایانه اتومبیل شما آن را حس کرده است. و می تواند از یک هزینه تعمیر گزاف پیشگیری کند.

جمع بندی

بسیاری از مشکلات گیربکس اتوماتیک اتومبیل از مسائل کوچک شروع می شود. نادیده گرفتن علائمی مانند آنچه در بالا ذکر شده معمولاً منجر به تعمیرات بسیار پرهزینه می گردد.

برخی از تعمیرات کوچک و کم هزینه اند و می توانند بعداً از بروز مشکلاتی که نیازمند صرف هزینه گزاف هستند جلوگیری کنند.

اگر آرامش خاطر و پول شما برایتان مهم است و با هر یک از علائم ذکر شده در لیست بالا مواجه هستید با ما تماس بگیرید. یا به ما مراجعه کنید تا اتومبیلتان مورد معاینه و بررسی قرار گیرد.

تعمیرات گیربکس اتوماتیک تخصص ماست.

اینستاگرام گروه صنعتی ترنس پاور

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


torque converter انواع گیربکس اتوماتیک بازسازی گیربکس اتوماتیک بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک تاریخچه گیربکس اتوماتیک تعمیرات گیربکس اتوماتیک تعمیر انواع توربین تعمیر انواع تورک کانورتر تعمیر تخصصی گیربکس اتوماتیک تعمیر توربین گیربکس تعمیر توربین گیربکس اتوماتیک تعمیر قطعات گیربکس اتوماتیک تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک تهران تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک در تهران تعمیرگاه گیربکس تهران تعمیر گیربکس تعمیر گیربکس اتومات تعمیر گیربکس اتوماتیک تعمیر گیربکس اتوماتیک تهران تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران تعویض روغن گیربکس تعویض روغن گیربکس اتوماتیک تعویض گیربکس اتوماتیک توربین سازی توربین سازی تهران توربین سازی در تهران توربین گیربکس توربین گیربکس اتوماتیک خودرو اتومات خودرو اتوماتیک خودرو دنده اتوماتیک خودرو گیربکس اتوماتیک دنده اتومات دنده اتوماتیک سرویس گیربکس اتوماتیک فروش قطعات گیربکس اتوماتیک قطعات گیربکس اتوماتیک گروه صنعتی ترنس پاور گیربکس گیربکس cvt گیربکس اتومات گیربکس اتوماتیک گیربکس اتوماتیک تهران گیربکس اتوماتیک چیست

آخرین پروژه ها


تعویض روغن گیربکس اتوماتیک ساینا
تعمیر گیربکس اتوماتیک اچ سی کراس
علت تقه زدن گیربکس اتوماتیک 
پارک کردن خودرو دنده اتوماتیک
آیا سرویس گیربکس اتوماتیک ماشین ضرورت دارد؟
تفاوت قیمت گیربکس اتوماتیک با دنده ای

درباره ما


 گروه صنعتی ترنس پاور در تهران Trans Power

مرکز تخصصی تعمیرات انواع توربین

تعمیرات انواع توربین(تورک کانورتر) گیربکس اتوماتیک


کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به ترنس پاور می باشد. 

طراحی سایت توسط ملی وب

Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟