بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک | تیپ ترونیک و شیفت ترونیک

بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک | تیپ ترونیک و شیفت ترونیک

بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک | تیپ ترونیک و شیفت ترونیک

تکنولوژی تیپ ترونیک و شیفت ترونیک و توضیحاتی در خصوص آن‌ها

بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک

تیپ ترونیک و شیفت ترونیک دو تکنولوژی در سیستم گیربکس هستند. که در آن‌ها از تکنولوژی‌های نوین استفاده شده است. بسیاری از افراد مخصوصاً علاقه‌مندان به خودرو و رانندگی از تجربه رانندگی با خودروهای اتوماتیک راضی نبودند. بسیاری از افراد دوست دارند که هیجان رانندگی را با تعویض دنده در زمان دلخواه تجربه کنند. و این امر در خودروهای اتوماتیک امکان‌پذیر نبود.

این امر باعث شد تا خودروسازان بزرگ دنیا به فکر راه چاره باشند و نهایتاً تکنولوژی به داد آن‌ها رسید. در این مطلب قصد داریم در خصوص گیربکس تیپ ترونیک ، شیفت ترونیک ، مزایا و معایبشان و تعمیر گیربکس مطالبی را با هم مرور کنیم. در صورتی که با انواع گیربکس آشنایی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از مطالعه این مطلب، مقاله “تعمیر گیربکس اتومات | گیربکس چیست؟” را مطالعه کنید.

گیربکس
قبل از این‌که بخواهیم به مبحث گیربکس‌های تیپ ترونیک و شیفت ترونیک برویم. باید اندکی در خصوص جعبه‌دنده‌ها صحبت کنیم. وظیفه جعبه‌دنده انتقال مناسب قدرت موتور به چرخ‌ها است. در حقیقت موتور ماشین دارای محدودیت‌هایی در دور موتور و گشتاور است.

که گیربکس وظیفه انتقال میزان مناسب قدرت به چرخ‌ها را بر عهده دارد. جعبه‌دنده‌ها به دو صورت اتوماتیک و دستی وجود دارند. که البته نوع اتوماتیک و دستی آن خود دارای مدل‌های فراوانی است.

بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک

خودروهایی که در آن‌ها از جعبه‌دنده‌های دستی استفاده شده است معایبی دارند که مهم‌ترین آن خستگی از رانندگی در ترافیک است. زیرا نیاز است که در هر بار توقف پدال کلاچ را فشار دهید و دنده را تغییر دهید. و برای حرکت مجدداً این عمل را تکرار کنید.

دنده‌های اتوماتیک فاقد پدال کلاچ هستند. و ماشین به صورت خودکار دنده را عوض می‌کند. و این امر می‌تواند از لذت رانندگی تا حد زیادی بکاهد.

تعمیر گیربکس اتوماتیک

پس شرکت‌ها به فکر راه چاره افتادند تا در نهایت توانستند با استفاده از تکنولوژی پیوندی میان جعبه‌دنده‌های دستی و اتوماتیک ایجاد کنند. و راحتی را در کنار لذت رانندگی قرار دهند.

البته توجه داشته باشید که بسیاری در خصوص این دو تکنولوژی اشتباه می‌کنند و فرض می‌کنند که این‌ها در حقیقت نوعی از گیربکس یا جعبه‌دنده هستند. اما همان‌طور که گفتیم تیپ ترونیک و شیفت ترونیک نوعی از گیربکس نیستند و نام دو تکنولوژی به کار رفته در گیربکس هستند.

بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک

تیپ ترونیک

تکنولوژی تیپ ترونیک در حالت کلی به راننده اجاره می‌دهد که به صورت دستی بتواند دنده را در ماشین‌های اتوماتیک تعویض کند. این سیستم بر روی دسته‌دنده یا پشت غربیلک فرمان نصب می‌شود.

در کنار دسته‌دنده یا اهرم تعویض دنده قسمتی وجود دارد. که در کنار آن علامت‌های + و – درج شده است. این قسمت برای تعویض دنده است و با قرار دادن دسته‌دنده در این قسمت، تعویض دنده دیگر به صورت اتوماتیک انجام نمی‌شود. و با حرکت دادن دسته‌دنده به سمت علامت + به دنده اضافه می‌کنید. و با حرکت دادن آن به سمت – از تعداد آن کم می‌کنید.

برخی خودروهای مجهز به این تکنولوژی دو اهرم اضافه در پشت غربیلک فرمان دارند. که بر روی آن‌ها هم مانند مدل دیگر که در موردش صحبت کردیم علامت‌های + و – وجود دارد. این اهرم‌ها به سمت راننده کشیده می‌شوند. و با هر بار کشیدن اهرم سمت راست یک عدد به عدد دنده اضافه شده. و با کشیدن اهرم سمت چپ، یک دنده کاهش می‌یابد. به عنوان مثال زمانی که خودرو در دنده 3 است با کشیدن اهرم سمت راست به دنده 4 خواهد رفت. و با کشیدن اهرم سمت چپ از دنده 2 استفاده خواهد کرد.

بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک در تهران

هدف این تکنولوژی را می‌توان بهبود تجربه رانندگی برای افراد مختلف دانست. شاید بتوان گفت که تکنولوژی تیپ ترونیک توانسته است که گیربکس اتوماتیک را به نیمه اتوماتیک تبدیل کند. و به راننده هم اجازه تغییر دنده و بردن لذت بیشتر از رانندگی را بدهد. منومتیک نام دیگری است که بر روی این تکنولوژی گذاشته‌اند. که ترکیبی از دو کلمه دستی (Manual) و اتوماتیک (Automatic) است. اولین بار شرکت پورشه از این سیستم بر روی پورشه ۹۱۱ معروف و افسانه‌ای خود استفاده کرد. و پس از گذشت مدتی حق استفاده از این تکنولوژی را به شرکت‌های خودروسازی دیگر داد.

شیفت ترونیک

شرکت پورشه پس از معرفی تکنولوژی منومتیک بیکار ننشست. و تلاش بسیاری برای بهبود این سیستم کرد تا در نهایت مدل بهبود یافته خود با نام تیپ ترونیک S که به شیفت ترونیک نیز معروف است را به بازار معرفی کرد.

بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک در نارمک

تفاوت این سیستم با تیپ ترونیک در این است که فرد برای کنترل دستی دنده نیازی ندارد. که دنده را به حالت دستی تغییر دهد. و فقط کافی است زودتر از زمان تغییر دنده خودکار دنده را به دلخواه تغییر دهد.

گیربکس‌های شیفت ترونیک را هم می‌توان در گروه منومتیک‌ها قرار داد. مهم‌ترین تفاوت و مزیت سیستم تیپ ترونیک S نسبت به نوع عادی آن امنیت بیشتر است. زمانی که در نوع S این دنده‌ها کنترل تعویض دنده را از دست بدهید سیستم هوشمند

خودرو به کمک شما می‌آید. و تا تعویض به موقع دنده می‌تواند باعث شود تا در مواقعی مانند سبقت‌گیری یا سرعت‌های بالا ایمنی خودرو افزایش یابد. این تکنولوژی می‌تواند لذت رانندگی را برای راننده‌های کم تجربه، عادی و حرفه‌ای افزایش دهد.

بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک

مزایای تکنولوژی‌های منومتیک

  • لذت بردن و تجربه رانندگی از مهم‌ترین مزایای سیستم‌های منومتیک است. سیستم‌های منومتیک به فرد اجازه می‌دهند. در ترافیک و شلوغی‌های شهر به راحتی و بدون نیاز به حضور پدال کلاچ رانندگی کنند. و فشار کمتری به آن‌ها وارد شود. و در نهایت کمتر خسته شوند اما در جاده‌ها، اتوبان‌ها و بزرگ‌راه‌ها بتوانند با تغییر دستی دنده از رانندگی لذت کافی را ببرند.

در حقیقت این تکنولوژی با حذف پدال کلاچ و ایجاد امکان تعویض دستی دنده توانسته است. میان خودروهای دنده اتوماتیک و دستی ارتباط ایجاد کند و توجه علاقه‌مندان به این دو نوع دنده را به سمت خود جلب کند.

  • تکنولوژی‌های فوق‌العاده پیچیده و مدرن به کار رفته در این سیستم‌ها باعث شده تا امنیت خودرو از نظر جعبه‌دنده و گیربکس بسیار بالاتر رود. و همین مسئله امنیت بیشتری برای راننده و سرنشینان فراهم می‌کند.
  • سومین مزیت استفاده از این تکنولوژی‌ها کاهش میزان سوخت و افزایش بازده خودرو است. کارشناسان این امر را با انجام آزمایش‌های بسیاری ثابت کرده‌اند.

بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک

معایب تکنولوژی‌های منومتیک

  • این تکنولوژی‌ها مزایای فراوانی دارند اما مانند هر سیستم و تکنولوژی دیگری معایبی را هم دارند. اولین و شاید بزرگ‌ترین عیب این تکنولوژی‌ها قیمت بسیار بالای این نوع جعبه‌دنده و هزینه بالای تعمیر گیربکس های مجهز به این تکنولوژی‌ها است. دلیل این گرانی هم پیچیدگی سیستم به کار رفته در جعبه‌دنده است.
  • عیب دیگر سیستم‌های تیپ ترونیک و شیفت ترونیک طول عمر کوتاه آن در مقایسه با سایر جعبه‌دنده‌ها است. همین امر در کنار هزینه‌های سنگین باعث می‌شود تا فرد را مجبور به پرداخت هزینه نه چندان کمی برای نگهداری از آن کند.
  • شاید عیب دیگری که بتوان به این سیستم گرفت. این است که تعمیر گیربکس‌ هایی که در آن‌ها از تکنولوژی تیپ ترونیک و شیفت ترونیک استفاده شده کار بسیار سختی است. و نیاز به تجربه و مهارت بالایی دارد. از عهده هر شخصی بر نمی‌آید. همین امر ممکن است باعث شود تا فرد نیاز به زمان زیادی برای پیدا کردن تعمیرگاه مناسب داشته باشد.

بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک

در صورتی که مطالعه این مطلب برایتان سودمند بود پیشنهاد می‌کنیم که مطلب آشنایی با ساختار انواع گیربکس اتوماتیک”را نیز مطالعه کنید.

گروه صنعتی ترنس پاور در تهران Trans Power

بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ، سرویس گیربکس اتوماتیک ، تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ، مرکز تخصصی تعمیرات انواع توربین،تعمیر تخصصی گیربکس اتوماتیک،تعمیرات انواع توربین(تورک کانورتر) گیربکس اتوماتیک،تعمیرات تخصصی انواع توربین سبک و سنگین ،  تعمیر انواع فلایویل ، تست و شستشوی انواع شیربرقی ، تعمیر انواع دابل کلاچ ،  تعمیر و بازسازی ‌ گیربکس های چینی ، تعمیر انواع شفت و فولی گیربکس های اتوماتیک، بازسازی پوسته گیربکس،تعمیر فولی های CVT .

گیربکس اتوماتیک ، تعمیر و بازسازی قطعات گیربکس اتوماتیک ، تعمیر دسته دنده‌های مختلف سندبلاست ، تولید رینگ و پکینگ‌های چدنی و پلیمری ، بازسازی شفت گیربکس های چینی ، بازسازی پوسته گیربکس ، بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک .

عرضه قطعات گیربکس اتوماتیک اعم از؛

روغن گیربکسATF ، اویل پمپ گیربکس ، زنجیر گیربکس ، ساعت گیربکس ، کیت صفحات گیربکس ، شیربرقی ، فیلتر گیربکس ، واشر وسط گیربکس ، سنسور سرعت و فشار ، دسته سیم ساعت گیربکس ، انواع بوش و کیت بوش ، اورینگ ، سلکتور ، سرویس گیربکس اتوماتیک ، تعمیرگاه ماشین اتوماتیک .

جهت مشاوره در زمینه تعمیر گیربکس اتوماتیک خود و خرید قطعات گیربکس از طریق راه های ارتباطی زیر با گروه صنعتی ترنس پاور در ارتباط باشید.

بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک

شماره های تماس:

09129305146

09198003489

ایمیل:matco.part@gmail.com

ارتباط با کارشناسان ما از طریق واتس اپ

اینستاگرام گروه صنعتی ترنس پاور

آدرس شرکت ما:

تهران، نارمک، خیابان شهید مدنی، 200متر پایین تر از جانبازان (گلبرگ)، نبش کوچه 132، (میرغفوری)

سپاسگزار از اینکه همراه ما بودید. لطفا نظرات خود را از این مقاله در زیر

وارد کنید.

 

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


torque converter انواع گیربکس اتوماتیک بازسازی گیربکس اتوماتیک بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک تاریخچه گیربکس اتوماتیک تعمیرات گیربکس اتوماتیک تعمیر انواع توربین تعمیر انواع تورک کانورتر تعمیر تخصصی گیربکس اتوماتیک تعمیر توربین گیربکس تعمیر توربین گیربکس اتوماتیک تعمیر قطعات گیربکس اتوماتیک تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک تهران تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک در تهران تعمیرگاه گیربکس تهران تعمیر گیربکس تعمیر گیربکس اتومات تعمیر گیربکس اتوماتیک تعمیر گیربکس اتوماتیک تهران تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران تعویض روغن گیربکس تعویض روغن گیربکس اتوماتیک تعویض گیربکس اتوماتیک توربین سازی توربین سازی تهران توربین سازی در تهران توربین گیربکس توربین گیربکس اتوماتیک خودرو اتومات خودرو اتوماتیک خودرو دنده اتوماتیک خودرو گیربکس اتوماتیک دنده اتومات دنده اتوماتیک سرویس گیربکس اتوماتیک فروش قطعات گیربکس اتوماتیک قطعات گیربکس اتوماتیک گروه صنعتی ترنس پاور گیربکس گیربکس cvt گیربکس اتومات گیربکس اتوماتیک گیربکس اتوماتیک تهران گیربکس اتوماتیک چیست

آخرین پروژه ها


تعویض روغن گیربکس اتوماتیک ساینا
تعمیر گیربکس اتوماتیک اچ سی کراس
علت تقه زدن گیربکس اتوماتیک 
پارک کردن خودرو دنده اتوماتیک
آیا سرویس گیربکس اتوماتیک ماشین ضرورت دارد؟
تفاوت قیمت گیربکس اتوماتیک با دنده ای

درباره ما


 گروه صنعتی ترنس پاور در تهران Trans Power

مرکز تخصصی تعمیرات انواع توربین

تعمیرات انواع توربین(تورک کانورتر) گیربکس اتوماتیک


کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به ترنس پاور می باشد. 

طراحی سایت توسط ملی وب

Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟