تبدیل گیربکس دستی به اتوماتیک | اصول کارکرد گیربکس اتوماتیک

تبدیل گیربکس دستی به اتوماتیک | اصول کارکرد گیربکس اتوماتیک

تبدیل گیربکس دستی به اتوماتیک | اصول کارکرد گیربکس اتوماتیک

گیربکس دستی به اتوماتیک چگونه تبدیل می شود؟

تبدیل گیربکس دستی به اتوماتیک در سال ۱۹۹۶ توسط کمپانی بی ام و آلمان روی سری پنج این خودرو نصب شد. و سپس این سیستم وارد بازار جهانی شد. وی گفت: سیستم ای ام سی، سیستمی اتوماتیک می باشد. که بسیار گران قیمت و پرهزینه و پر قدرت هستند که این سیستم منجر به اتوماتیک سازی خودرو می‎شود.

گروه صنعتی ترنس پاور با متخصصین حاذق و توانمند هزینه بسیار مناسب خودرو شما را از دستی به اتوماتیک تبدیل میکند.

سیستم انتقال قدرت دستی اتوماتیک شده، نوعی هیدرولیک معمولی است که به صورت روبات‎هایی بر روی جعبه دنده معمولی نصب می شود. و عمل تعویض دنده را انجام می‎دهد. در صورتی که جعبه دنده معمولی خودرو هیچ تغییری نمی‎کند.

به طور کلی اتوماتیک سازی تعویض دنده‎های خودرو توسط روبات‎هایی که بر روی جعبه دنده خودرو کار گذاشته می‎شوند، انجام می گیرد. و خودرو را با کم ترین هزینه اتوماتیک می‎کند.

روبات‎های نصب شده بر روی گیربکس معمولی خودرو، عمل تعویض دنده و کلاژگیری را آسان می‎کند.

با کارگذاری روبات‎هایی که سیستم انتقال قدرت دستی را اتوماتیک می‎کند، خودرو با قیمتی مناسبی اتوماتیک می‎شود. این فناوری مختص هر خودرو است. با وجود این که در کشورهای دیگر دنده اتوماتیک وجود داشته. این دانش فنی بدست آمده تبدیل گیربکس دستی به اتوماتیک توسط کشور خودمان بوده است.

برای اولین بار این طرح زیر نظر جهاد دانشگاهی کرمانشاه و در محل پارک علمی و فناوری کرمانشاه، اجرایی شده است. سیستم انتقال قدرت دستی اتوماتیک شده می‎تواند با کمترین هزینه، خودروی معمولی را به خودرویی اتوماتیک تبدیل کند. بدون اینکه جعبه دنده یا همان گیربکس عوض شود.

مزیت اصلی این سیستم عبارت است از : با برقراری سیستم انتقال قدرت دستی اتوماتیک رانندگی آسان می‎شود. و مصرف سوخت کاهش پیدا می‎کند.

گیربکس اتوماتیک و نوع و اصول کار کرد آن

ابتدا تصور کنید اتومبیل دنده ای را فقط با دنده  سه رانندگی کنید. شاید شما تابه حال اینگونه رانندگی نکرده باشید. ولی اگر  به این صورت رانندگی کنید به طور حتم شما شاهد کندی اتومبیل در زمان حرکت اولیه می شوید. و نیز خواهید فهمید که در سرعت بالای ۱۰۰ کیلومتر یا ۱۲۰ کیلومتر، موتور اتومبیل صدای زیادی می کند. و دور سنج موتور به قسمت قرمز رسیده و دیگر تند و تیز نمی رود.

این شرایط وقتی به وجود می آید که گیربکس در اتومبیل نباشد. نوع عملکرد گیربکس اتوماتیک را با این شرایط بهتر درک کردید. و فهمیدید که بدون گیربکس اتومبیل چگونه می شود، بدون عملکرد گیربکس از نظر قدرت و سرعت کاملا محدود می باشد. البته این نوع اتومبیل ها هیچگونه مصرفی ندارند و سریعا خراب می شوند.

تبدیل گیربکس دستی به اتوماتیک

بنابراین متوجه شدیم که گیربکس با تغییر ضریب دنده، قدرت گشتاور و دور موتور را به صورت لازم تغییر میدهد. و در اختیار اتومبیل قرار میدهد تا موتور با دوری متناسب و مفید کار کند.

یکی از تفاوت های اصلی گیربکس اتوماتیک با گیربکس دنده ای در این می باشد که، گیربکس دنده ای با قفل کردن دنده هایی که روی شفت خروجی که به صورت آزاد روی بلبرینگ سوار شده اند. و یا به وسیله  کشویی و ماهک، درگیر و آزاد می شوند. و یا در مدل های پایین با حرکت دادن بر روی شفت دنده ها،  آن ها روی هم و یا آزاد می شوند. و به این طریق دنده ها درگیر و یا آزاد می گردند. و باعث تغییر ضریب در دنده ها میشوند. ولی در گیربکس اتوماتیک تمام دنده ها همیشه درگیرند، و با نگه داشتن یکی و به حرکت در آوردن  دیگری نوع ضریب دنده به دست می آید. و به این نوع سیستم دنده به لحاظ شبیه بودنش به حالت خورشید و سیارات، دنده های سیاره ای یا خورشیدی می گویند.

تبدیل گیربکس دستی به اتوماتیک 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


torque converter انواع گیربکس اتوماتیک بازسازی گیربکس اتوماتیک بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک تاریخچه گیربکس اتوماتیک تعمیرات گیربکس اتوماتیک تعمیر انواع توربین تعمیر انواع تورک کانورتر تعمیر تخصصی گیربکس اتوماتیک تعمیر توربین گیربکس تعمیر توربین گیربکس اتوماتیک تعمیر قطعات گیربکس اتوماتیک تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک تهران تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک در تهران تعمیرگاه گیربکس تهران تعمیر گیربکس تعمیر گیربکس اتومات تعمیر گیربکس اتوماتیک تعمیر گیربکس اتوماتیک تهران تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران تعویض روغن گیربکس تعویض روغن گیربکس اتوماتیک تعویض گیربکس اتوماتیک توربین سازی توربین سازی تهران توربین سازی در تهران توربین گیربکس توربین گیربکس اتوماتیک خودرو اتومات خودرو اتوماتیک خودرو دنده اتوماتیک خودرو گیربکس اتوماتیک دنده اتومات دنده اتوماتیک سرویس گیربکس اتوماتیک فروش قطعات گیربکس اتوماتیک قطعات گیربکس اتوماتیک گروه صنعتی ترنس پاور گیربکس گیربکس cvt گیربکس اتومات گیربکس اتوماتیک گیربکس اتوماتیک تهران گیربکس اتوماتیک چیست

آخرین پروژه ها


تعویض روغن گیربکس اتوماتیک ساینا
تعمیر گیربکس اتوماتیک اچ سی کراس
علت تقه زدن گیربکس اتوماتیک 
پارک کردن خودرو دنده اتوماتیک
آیا سرویس گیربکس اتوماتیک ماشین ضرورت دارد؟
تفاوت قیمت گیربکس اتوماتیک با دنده ای

درباره ما


 گروه صنعتی ترنس پاور در تهران Trans Power

مرکز تخصصی تعمیرات انواع توربین

تعمیرات انواع توربین(تورک کانورتر) گیربکس اتوماتیک


کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به ترنس پاور می باشد. 

طراحی سایت توسط ملی وب

Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟