تنظیم ساعت گیربکس چگونه انجام می شود؟

تنظیم ساعت گیربکس چگونه انجام می شود؟

تنظیم ساعت گیربکس چگونه انجام می شود؟

تنظیم ساعت گیربکس چگونه انجام می شود؟

به مرور زمان که در شیر برقی و سوپاپ ها اصطکاک ایجاد می شود و شیارهایی به وجود می آیند. در چنین شرایطی سوپاپ نمی تواند به بهترین شکل عمل جابه جایی روغن را انجام دهد. که به همین واسطه در ساعته گیربکس اتوماتیک دچار مشکل می شود. تشخیص دقیق این مشکل هم فقط توسط تعمیرکاری ماهر و در حوزه گیرکبس اتوماتیک امکان‌پذیر خواهد بود.

به همین دلیل است که باید ساعت کردن گیربکس و یا همان تنظیم کنترل والف گیربکس خودرو را به دست فردی کاربلد و حرفه ای بسپارید. زیرا در صورتی که اشتباهی در تعمیر این قطعه پیش بیاید به سایر قطعات خودرو نیز آسیب می رسد. که در چنین شرایط هزینه بیشتری برای تعمیرات باید بپریدازید. به یاد داشته باشید که تنظیم ساعت در گیربکس کار هر کسی نیست؛ برای اینکار حتما باید از یک متخصص و فنی کار کمک بگیرید.

کنترل والف یا همان ساعت در گیربکس، در واقع محلی است که تمام کانال‌های روغن گیربکس در آن قرار دارد. و همینطور در این قسمت سوپاپ‌ها با استفاده از فشار فنر‌ها یا فشار روتی، تغییر مکان می‌دهند. که نتیجه این تغییر مکان، تغییر جهت و فشار روغن گیربکس است که باعث کنترل توربین‌ها و سرو‌ها و در نتیجه ضریب دنده در گیربکس می‌شود.
به عنوان مثال سوپاپ سه به چهار وظیفه تعویض ضریب دنده از سه به چهار را بر عهده دارد. یا سوپاپ چهار به سه که عکس این عمل را بر عهده دارد و ضریب دنده را از چهار به سه تغییر می‌دهد.

جهت مشاوره با کارشناسان تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک ترنس پاور با شماره های زیر تماس حاصل بفرمایید:

تنظیم کنترل ساعت در گیربکس اتوماتیک

ساعت گیربکس اتوماتیک

هنگامی که دستور تغییر وضعیت در دنده‌های گیربکس صورت می‌پذیرد، کامپیوتر گیربکس به شیر برقی‌ها دستور عمل می‌دهد. و وظیفه اصلی بلوک هیدرولیک دریافت فرمان از راننده جهت تصمیم گیری اصلی در گیربکس در موقع تعویض دنده‌ها در کامپیوتر گیربکس پردازش می‌شود. و دستور به شیر برقی‌های گیربکس داده می‌شود. شیر برقی‌های هدف با اعمال فشار روغن در کانال‌ها و در داخل گیربکس به مجموعه کلاچ ها عمل تعویض دنده را انجام می شود.

چه زمانی به تنظیم ساعت در گیربکس نیاز می شود؟

در اکثر مواقع که آلارم و یا ارور عدم روغن در ماشین مشاهده می شود. باید راننده هر چه سریع تر برای تنظیم ساعت در گیربکس به نزدیک ترین تعمیرگاه رجوع کند. در واقع به طور کلی روغن گیربکس برای تنظیم ساعت در گیربکس به میزان کافی ریخته شود. اما در صورتی که بیش از حد تعیین شده روغن گیربکس ریخته شود. گیربکس خودرو به هیچ عنوان نمی‌ تواند فشار مناسبی را به سوپاپ ‌های خودرو وارد کند.

برای تنظیم ساعت در گیربکس اتومات از یک فرد خبره کمک بگیرید

متاسفانه امروزه بسیاری از افرادی که تجربه و دانش فنی لازم برای کار با خودرو را دارند نیز خودشان را متخصص می نامند. در صورتی که کار تنظیم ساعت در گیربکس، به دانش و مهارت وابسته است. برای این کار اینکه بدانید ساعت گیربکس چیست و چه وظیفه ای دارد کافی نیست. در صورتی که برای تنظیم ساعت سانتافه، مگان، ماکسیما، مزدا۳، سراتو، ۲۰۶ و دیگر برندها به دنبال یک تکنسین باتجربه می گردید. به راحتی می توانید روی کمک ما حساب کنید. ما با داشتن تیمی باتجربه و مسلط به فنون خودرو برای ارائه خدماتی نظیر تنظیم ساعت گیربکس، تنظیم روغن گیربکس، تعمیر گیربکس آماده هستیم. تنها کافی است با شماره های درج شده بر روی سایت تماس حاصل فرمایید.

راهنمای خرید ساعت گیربکس

در صورتی که برای تنظیم و یا خرید ساعت در گیربکس اتوماتیک برندهایی مثل تویوتا، هیوندا، کیا و حتی خودروهای چینی نظیر ام وی ام و لیفان به دنبال شرکتی معتبر و متخصصین باتجربه می گردید. می توانید با خیالی راحت روی متخصصین ما حساب کنید. همچنین باز هم توصیه می کنیم که برای تنظیم ساعت در گیربکس اتوماتیک از تکنسین های ما کمک بگیرید.

شبکه های اجتماعی گروه صنعتی ترنس پاور:

ایمیل:matco.part@gmail.com

ارتباط با کارشناسان ما از طریق واتس اپ

اینستاگرام گروه صنعتی ترنس پاور

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


torque converter انواع گیربکس اتوماتیک بازسازی گیربکس اتوماتیک بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک تاریخچه گیربکس اتوماتیک تعمیرات گیربکس اتوماتیک تعمیر انواع توربین تعمیر انواع تورک کانورتر تعمیر تخصصی گیربکس اتوماتیک تعمیر توربین گیربکس تعمیر توربین گیربکس اتوماتیک تعمیر قطعات گیربکس اتوماتیک تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک تهران تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک در تهران تعمیرگاه گیربکس تهران تعمیر گیربکس تعمیر گیربکس اتومات تعمیر گیربکس اتوماتیک تعمیر گیربکس اتوماتیک تهران تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران تعویض روغن گیربکس تعویض روغن گیربکس اتوماتیک تعویض گیربکس اتوماتیک توربین سازی توربین سازی تهران توربین سازی در تهران توربین گیربکس توربین گیربکس اتوماتیک خودرو اتومات خودرو اتوماتیک خودرو دنده اتوماتیک خودرو گیربکس اتوماتیک دنده اتومات دنده اتوماتیک سرویس گیربکس اتوماتیک فروش قطعات گیربکس اتوماتیک قطعات گیربکس اتوماتیک گروه صنعتی ترنس پاور گیربکس گیربکس cvt گیربکس اتومات گیربکس اتوماتیک گیربکس اتوماتیک تهران گیربکس اتوماتیک چیست

آخرین پروژه ها


تعویض روغن گیربکس اتوماتیک ساینا
تعمیر گیربکس اتوماتیک اچ سی کراس
علت تقه زدن گیربکس اتوماتیک 
پارک کردن خودرو دنده اتوماتیک
آیا سرویس گیربکس اتوماتیک ماشین ضرورت دارد؟
تفاوت قیمت گیربکس اتوماتیک با دنده ای

درباره ما


 گروه صنعتی ترنس پاور در تهران Trans Power

مرکز تخصصی تعمیرات انواع توربین

تعمیرات انواع توربین(تورک کانورتر) گیربکس اتوماتیک


کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به ترنس پاور می باشد. 

طراحی سایت توسط ملی وب

Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟