چرا گیربکس های اتوماتیک در برخی موارد به سختی از حالت p خارج می شوند؟

چرا گیربکس های اتوماتیک در برخی موارد به سختی از حالت p  خارج می شوند؟

چرا گیربکس های اتوماتیک در برخی موارد به سختی از حالت p خارج می شوند؟

گیربکس های اتوماتیک پیچیدگی‌های فنی زیادی دارند. و همین مسأله باعث می‌شود مالکین این خودرو‌ها نگرانی‌هایی در مورد آن‌ها داشته باشند.

یکی از این نگرانی‌ها، گیر کردن دنده در وضعیت P است اما باید دانست این مسأله نگرانی چندان مهمی نیست چراکه این وضعیت به ندرت بروز می‌کند

گیر کردن دنده در وضعیت P عمومیت ندارد اما امکان گیر کردن دنده اتوماتیک در وضعیت پارک در صورت بی‌احتیاطی راننده وجود دارد. در دنده پارک، در اصل یک مانع مکانیکی مانع از چرخیدن مجموعه دنده می‌شود. اما این مانع را باید به عنوان یک عامل کمکی در کنار ترمزدستی در نظر گرفت.

در صورتی که تنها از دنده پارک برای متوقف کردن خودرو به‌ ویژه در مسیرهای شیب‌دار استفاده شود. احتمال گیر کردن دنده وجود دارد. چراکه با حرکت خودرو در زمان درگیر بودن در وضعیت پارک در گیربکس، فشار بر مجموعه زیاد شده و گیربکس نمی‌تواند به وضعیت خلاص باز گردد.

تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ترنس پاور

مشابه این وضعیت را در خودروهای دنده دستی نیز می‌بینیم. به این معنی که اگر در سراشیبی خودرو تنها با دنده متوقف باشد، خلاص کردن آن بدون کلاچ گرفتن ناممکن می‌شود.

به طور کلی توصیه می‌شود در خودروهای دنده اتوماتیک و به‌ویژه در هنگام توقف در مسیرهای شیب‌دار، راننده پس از توقف کامل ابتدا با ترمزدستی خودرو را متوقف کند. و بعد با توقفی کوتاه در وضعیت N، وضعیت P را در گیربکس انتخاب کند.

خرید قطعات گیربکس های اتوماتیک در فروشگاه اینترنتی گروه صنعتی ترنس پاور

در این حالت ممکن است در حالی که ترمزدستی بالا است، در وضعیت N خودرو اندکی حرکت کند. و بعد متوقف شود. و به این ترتیب وقتی به وضعیت P می‌رسیم، خودرو کاملا توقف کرده و وضعیت P تنها به عنوان سیستم پشتیبان ترمزدستی عمل می‌کند. تا در صورت بروز مشکل و یا ضعف در ترمزدستی، بتواند مانع از حرکت خودرو شود.

البته این مشکل غیر‌قابل‌حل نیست چراکه بعضی از خودروسازان دکمه‌ای در کنار اهرم تعویض دنده تعبیه کرده‌اند که با فشردن آن، حتی در صورت گیر کردن دنده در P دنده آزاد می‌شود.

ضمن آنکه در خودروی پژو ۲۰۶ که یکی از عمومی ترین خودروهای دنده اتوماتیک کشور است. در زیر صفحه راهنمای دسته دنده، اهرمی نصب شده است که با کشیدن آن دنده در صورت گیر کردن در وضعیت P آزاد می‌شود.

هر چند به طور عمومی این کار باید توسط مکانیک ماهر انجام شود. اما در صورتی که به دلیل این مشکل متوقف شدید می‌توانید از این روش برای شروع حرکت استفاده کنید.

جهت مشاوره در زمینه تعمیر گیربکس های اتوماتیک و خرید قطعات گیربکس اتوماتیک  از طریق راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

شماره های تماس:

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


torque converter انواع گیربکس اتوماتیک بازسازی گیربکس اتوماتیک بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک تاریخچه گیربکس اتوماتیک تعمیرات گیربکس اتوماتیک تعمیر انواع توربین تعمیر انواع تورک کانورتر تعمیر تخصصی گیربکس اتوماتیک تعمیر توربین گیربکس تعمیر توربین گیربکس اتوماتیک تعمیر قطعات گیربکس اتوماتیک تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک تهران تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک در تهران تعمیرگاه گیربکس تهران تعمیر گیربکس تعمیر گیربکس اتومات تعمیر گیربکس اتوماتیک تعمیر گیربکس اتوماتیک تهران تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران تعویض روغن گیربکس تعویض روغن گیربکس اتوماتیک تعویض گیربکس اتوماتیک توربین سازی توربین سازی تهران توربین سازی در تهران توربین گیربکس توربین گیربکس اتوماتیک خودرو اتومات خودرو اتوماتیک خودرو دنده اتوماتیک خودرو گیربکس اتوماتیک دنده اتومات دنده اتوماتیک سرویس گیربکس اتوماتیک فروش قطعات گیربکس اتوماتیک قطعات گیربکس اتوماتیک گروه صنعتی ترنس پاور گیربکس گیربکس cvt گیربکس اتومات گیربکس اتوماتیک گیربکس اتوماتیک تهران گیربکس اتوماتیک چیست

آخرین پروژه ها


تعویض روغن گیربکس اتوماتیک ساینا
تعمیر گیربکس اتوماتیک اچ سی کراس
علت تقه زدن گیربکس اتوماتیک 
پارک کردن خودرو دنده اتوماتیک
آیا سرویس گیربکس اتوماتیک ماشین ضرورت دارد؟
تفاوت قیمت گیربکس اتوماتیک با دنده ای

درباره ما


 گروه صنعتی ترنس پاور در تهران Trans Power

مرکز تخصصی تعمیرات انواع توربین

تعمیرات انواع توربین(تورک کانورتر) گیربکس اتوماتیک


کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به ترنس پاور می باشد. 

طراحی سایت توسط ملی وب

Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟