نحوه هل دادن خودرو گیربکس اتوماتیک

نحوه هل دادن خودرو گیربکس اتوماتیک

نحوه هل دادن خودرو گیربکس اتوماتیک

آیا می شود خودرو گیربکس اتوماتیک را هل دهیم؟

پاسخ بله است. البته سعی کنید خیلی مسافت طولانی این کار را انجام ندهید. اگر بخواهید برای مسافت طولانی و با سرعت بالا وسیله نقلیه را بکشید و یا حرکت دهید ، آسیب می بینید. هنگامی که موتور کار نمی کند، پمپ روغن گیربکس اتوماتیک داخل آن را روغن کاری نمی کند. اما در هل دادن ، در حالت خلاص ، به مدت 2 متر ایرادی ایجاد نمیشود. موردی که باید به آن توجه کنید، این که در خودرو های اتوماتیک نباید با هل دادن آن ها را روشن کنیم. چرا که این عمل ممکن نیست. و در صورت انجام به گیربکس آسیب وارد می کند و خودرو به تعمیر گیربکس اتوماتیک اساسی نیاز دارد.

در خودرو های دستی با هل دادن میتوان خودرویی که بنا به دلایلی روشن نمی شود را روشن کرد. برای روشن شدن موتور احتراق داخلی به چهار مورد نیاز است: جرقه ، هوا ، سوخت و فشرده سازی.

تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ترنس پاور

به خصوص در اتومبیل های قدیمی ، جرقه و سوخت هر دو به چرخش موتور بستگی دارند. اما حتی در اتومبیل های جدید با پمپ های سوخت الکتریکی و سیستم های اشتغال بدون توزیع ، شما نمی توانید موتور را بلافاصله روشن کنید.

بیشتر وسایل نقلیه از استارتر برای انجام این عمل استفاده می کنند. یک استارتر به راحتی دندانه ها را روی فلایویل موتور درگیر کرده ، آن را چرخانده و میل لنگ را که به آن پیچ می شود میچرخاند.

فروشگاه اینترنتی قطعات گیربکس اتوماتیک

میل لنگ به میله های اتصال ، که از طریق پین هایی به پیستون متصل می شوند ، قلاب می شود. چرخاندن چرخ دنده، میل لنگ را می چرخاند ، که میله های اتصال و پیستون ها آن را هل می دهد و می کشد، باعث ایجاد فشرده سازی می شود و هوا وارد و از موتور خارج شود.

اما موتور اهمیتی نمی دهد که آیا موتور استارتر است یا چیز دیگری که این عمل را انجام میدهد. در صورت یافتن راهی برای اتصال ایمن به قرقره میل لنگ ، می توانید از یک میل لنگ قدیمی استفاده کنید. یا می توانید به راحتی چرخش چرخ های خود را برای چرخاندن موتور برای شروع موتور استفاده کنید.

چگونه با هل دادن خودرو گیربکس اتوماتیک را روشن کنیم ؟

  • از دوستان خود و کسانی بخواهید که در عقب خودرویتان ایستاده و شروع به هل دادن خودرو کنن. در حالت ایده آل ، شما برای هل دادن ماشین به سه یا چهار بزرگسال نیاز خواهید داشت. اگرچه یک یا دو بزرگسال قوی هم می توانند خودرو را به حرکت در بیاورند.
  • ترمز دستی را آزاد کنید. روی صندلی راننده بنشینید و سوئیچ را باز کنید. پدال ترمز را محکم فشرده و ترمز دستی را پایین بیاورید.
  • برای روشن کردن خودرو آماده شوید. پدال کلاچ را تا ته فشار داده و دسته دنده را در موقعیت دنده دو قرار دهید. تنها چیزی که خودروی شما را ثابت نگاه داشته در این حالت فقط پدال ترمز است، از این رو حتماً محکم پای خود را روی آن نگه دارید.
  • با کسانی که خودرو را هل میدهند صحبت کنید.به آن‌ها اطلاع بدهید که آماده شروع کار هستید.
  • قبل از شروع هل دادن خودرو اطمینان حاصل کنید که مسیر روبرو باز است و هیچ مشکلی وجود ندارد.
  • از سه شمارش معکوس انجام دهید تا همه کسانی که قصد هل دادن خودرو را داند، همزمان کار را شروع کنند.

توربین سازی ترنس پاور

  • به محض شروع هل دادن، پدال ترمز را رها کنید. در حالی که خودرو شروع به حرکت می‌کند، پدال ترمز را رها کرده. و در عین حال، پای خود را از روی پدال کلاچ به هیچ وجه برندارید.
  • نکته‌ای که باید به آن توجه کرداین است که از این لحظه به بعد به هیچ وجه پدال ترمز را نگیرید. زیرا این کار می‌تواند به دوستان شما آسیب جدی وارد کند.
  • به آرامی کلاچ را رها کنید. زمانی که سرعت خودرو حدوداً به ۱۰ کیلومتر بر ساعت رسید به آرامی پدال کلاچ را رها کنید.
  • قبل از رها کردن پدال کلاچ به دوستان خود هشدار دهید تا آسیبی به آن‌ها وارد نشود. اگر این کار را نکنید، به دلیل تکان خودرو هنگام روشن شدن ممکن است آسیب‌های جدی به آن‌ها وارد شود.
  • در حالی که شما کلاچ را رها می‌کنید، موتور شروع چرخش کرده و روشن خواهد شد. پدال کلاچ را دوباره فشار دهید و اگر موتور روشن شد، کار را به درستی انجام داده‌اید!

چگونه خودرو گیربکس اتوماتیک را هل دهیم

کافیست سوئیچ را به حالت روشن بچرخانید ، دنده را در حالت خلاص یا N قرار دهید، و آن را هل دهید. در بیشتر مدل ها می توانید در صورت لزوم آنها را با طناب 3 یا 4 متر در صورت لزوم تا زمانی که انتخابگر دنده در حالت خلاص باشد. و سوئیچ روشن باشد انجام دهید. البته بهترین و آسان ترین راه این است که با تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ترنس پاور تماس بگیرید، تا و خودرو ی شما را با بهترین کیفیت تعمیر کنیم.

جهت مشاوره و ارتباط با گروه صنعتی ترنس پاور از راه های ارتباطی زیر اقدام بفرمایید.

شماره های تماس:

 

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


torque converter انواع گیربکس اتوماتیک بازسازی گیربکس اتوماتیک بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک تاریخچه گیربکس اتوماتیک تعمیرات گیربکس اتوماتیک تعمیر انواع توربین تعمیر انواع تورک کانورتر تعمیر تخصصی گیربکس اتوماتیک تعمیر توربین گیربکس تعمیر توربین گیربکس اتوماتیک تعمیر قطعات گیربکس اتوماتیک تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک تهران تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک در تهران تعمیرگاه گیربکس تهران تعمیر گیربکس تعمیر گیربکس اتومات تعمیر گیربکس اتوماتیک تعمیر گیربکس اتوماتیک تهران تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران تعویض روغن گیربکس تعویض روغن گیربکس اتوماتیک تعویض گیربکس اتوماتیک توربین سازی توربین سازی تهران توربین سازی در تهران توربین گیربکس توربین گیربکس اتوماتیک خودرو اتومات خودرو اتوماتیک خودرو دنده اتوماتیک خودرو گیربکس اتوماتیک دنده اتومات دنده اتوماتیک سرویس گیربکس اتوماتیک فروش قطعات گیربکس اتوماتیک قطعات گیربکس اتوماتیک گروه صنعتی ترنس پاور گیربکس گیربکس cvt گیربکس اتومات گیربکس اتوماتیک گیربکس اتوماتیک تهران گیربکس اتوماتیک چیست

آخرین پروژه ها


تعویض روغن گیربکس اتوماتیک ساینا
تعمیر گیربکس اتوماتیک اچ سی کراس
علت تقه زدن گیربکس اتوماتیک 
پارک کردن خودرو دنده اتوماتیک
آیا سرویس گیربکس اتوماتیک ماشین ضرورت دارد؟
تفاوت قیمت گیربکس اتوماتیک با دنده ای

درباره ما


 گروه صنعتی ترنس پاور در تهران Trans Power

مرکز تخصصی تعمیرات انواع توربین

تعمیرات انواع توربین(تورک کانورتر) گیربکس اتوماتیک


کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به ترنس پاور می باشد. 

طراحی سایت توسط ملی وب

Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟