چگونه طول عمر خودرو اتوماتیک خود را افزایش دهیم ؟

چگونه طول عمر خودرو اتوماتیک خود را افزایش دهیم ؟

چگونه طول عمر خودرو اتوماتیک خود را افزایش دهیم ؟

چگونه طول عمر گیربکس خودرو اتوماتیک خود را افزایش دهیم ؟

چندین روش برای افزایش طول عمر خودرو اتوماتیک وجود دارد. که اگر آنها را به کار بگیرید ، در طولانی مدت شما را از هزینه های سرسام آور نجات می دهد.  سیستم انتقال قدرت یکی از گران ترین اجزای اتومبیل است. به همین علت ، تعویض یک قطعه بزرگ میتواند هزینه زیادی برای شما به وجود آورد .

و این ممکن است حداقل نگرانی باشد. زیرا ترمیم مشکلات جدی که در سیستم انتقال قدرت شما بوجود می آیند،  بسیار دشوار است.  با این وجود ، می توانید هزینه ها را کاهش دهید. و همزمان با استفاده از نکاتی خاص از مشکلات احتمالی انتقال جلوگیری کنید. این نکات به شما کمک می کند تا عمر گیربکس اتوماتیک شما افزایش یابد.

مطالب مفید: 

1- هنگام رانندگی در ترافیک سنگین و طولانی (بیشتر از 15 دقیقه) ، از سیستم تعویض دنده دستی (+ – M) استفاده کنید. ترجیحا با دنده یک رانندگی کنید. پس از باز شدن راه ، دنده را در وضعیت D قرار داده به رانندگی ادامه دهید. تعویض های مکرر دنده 1 به 2 و برعکس در گیربکس اتومات ، باعث گرم شدن آن شده. و تقه هایی که در اثر این کار در گیربکس ایجاد می شود. در دراز مدت آن را از تنظیم خارج می کند.

2- حمل بار و سرنشین اضافه در خودرو اتوماتیک و بکسل کردن خودرو دیگر ، از عمر قطعات گیربکس اتوماتیک می کاهند.

3- در توقف های کمتر از دو دقیقه (مثلا پشت چراغ قرمز)، پای خود را روی ترمز نگاه دارید. و دنده را به N یا P منتقل نکنید. زیرا استهلاک این تغییر وضعیت بیشتر از استهلاک کارکردن درجای گیربکس است. در صورت توقف بیشتر از دو یا سه دقیقه پشت چراغ قرمز، دنده را در وضعیت N قرار دهید (نه P ) .

بهترین تعمیرگاه خودرو اتوماتیک 

4- گیربکس اتوماتیک پژو برای رانندگی عادی طراحی شده. استفاده مکرر از دکمه S (اسپورت)، فشار زیادی به گیربکس وارد می کند و کمتر باید مورد استفاده قرار گیرد.

5- برای شروع حرکت، ابتدا دنده را به D منتقل کرده. پس از احساس درگیر شدن گیربکس (صدای تق یا تکان خفیف) شروع به گاز دادن کنید. در غیر اینصورت ضربه وارده به گیربکس به آن آسیب وارد می کند.
6- روغن گیربکس را در زمانبندی و کیلومتر تعیین شده تعویض کنید.  روغن گیربکس به خنک سازی و روغن کاری کمک می کند. و باعث انتقال نیرو و فشار می شود. در عین حال از تجمع جلوگیری می کند.

بنابراین ، یک روش مطمئن برای افزایش طول عمر انتقال ، بررسی منظم آن است.

روغن گیربکس  با کهنه شدن ممکن است کم شود و یا حاوی ناخالصی باشد. هر کدام از این موارد اتفاق بیفتد ، می تواند منجر به مشکلات انتقال متداول مانند گرم شدن بیش از حد شود. با این حال ، اگر زمان مناسب برای پر کردن مجدد روغن و یا تغییر کامل آن را داشته باشید. از گرم شدن می توان جلوگیری کرد.

7- خطاهای گیربکس را جدی گرفته و در اولین فرصت به تعمیرکار متخصص مراجعه کنید. ادامه رانندگی با گیربکس معیوب، باعث گسترش خرابی به سایر قطعات شده. و هزینه و زمان تعمیرات آن را چندین برابر می کند.

بهترین تعمیرگاه خودرو اتوماتیک

8- هنگام قرار دادن خودرو در وضعیت P حتما ترمزدستی را بکشید. تا خودرو کاملا متوقف شود و وضعیت P را پس از آن درگیر کنید. در گیربکس‌های اتوماتیک، با قرار دادن گیربکس در وضعیت P، یک پین به‌صورت مکانیکی گیربکس را قفل می‌کند. و عملا خودرو دیگر حرکت نخواهد کرد.
وضعیتی مانند در دنده قرار دادن خودروی دنده دستی در زمان خاموش کردن موتور خودرو شبیه‌سازی می‌شود. اگر خودرو پیش از وارد کردن دنده به وضعیت P در توقف کامل نباشد. ممکن است این پین (و یا مکانیزم اختصاصی دیگری که برای این منظور استفاده می‌شود) به دلیل فشار و ضربه حاصل از حرکت گیربکس در جای خود گیر کند. و گیربکس پس از آن نتواند به وضعیت N یا D یا R بازگردد. و به همین دلیل توصیه می‌شود.

گروه صنعتی ترنس پاور در تهران Trans Power

مرکز تخصصی تعمیرات انواع توربین،تعمیر تخصصی گیربکس اتوماتیک،تعمیرات انواع توربین(تورک کانورتر) گیربکس اتوماتیک،تعمیرات تخصصی انواع توربین سبک و سنگین ،  تعمیر انواع فلایویل ، تست و شستشوی انواع شیربرقی ، تعمیر انواع دابل کلاچ ،  تعمیر و بازسازی ‌ گیربکس های چینی ، تعمیر انواع شفت و فولی گیربکس های اتوماتیک، بازسازی پوسته گیربکس،تعمیر فولی های CVT ، گیربکس اتوماتیک ، تعمیر و بازسازی قطعات گیربکس اتوماتیک ، تعمیر دسته دنده‌های مختلف سندبلاست ، تولید رینگ و پکینگ‌های چدنی و پلیمری ، بازسازی شفت گیربکس های چینی ، بازسازی پوسته گیربکس.

عرضه قطعات گیربکس اتوماتیک اعم از؛
روغن گیربکسATF ، اویل پمپ گیربکس ، زنجیر گیربکس ، ساعت گیربکس ، کیت صفحات گیربکس ، شیربرقی ، فیلتر گیربکس ، واشر وسط گیربکس ، سنسور سرعت و فشار ، دسته سیم ساعت گیربکس ، انواع بوش و کیت بوش ، اورینگ ، سلکتور.

جهت مشاوره در زمینه تعمیر گیربکس خورو اتوماتیک خود و خرید قطعات گیربکس ار طریق راه های ارتباطی زیر گروه صنعتی ترنس پاور در ارتباط باشید.

شماره های تماس:

09129305146

09198003489

ایمیل:matco.part@gmail.com

ارتباط با کارشناسان ما از طریق واتس اپ

اینستاگرام گروه صنعتی ترنس پاور

آدرس شرکت ما:

تهران، نارمک، خیابان شهید مدنی، 200متر پایین تر از جانبازان (گلبرگ)، نبش کوچه 132، (میرغفوری)

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


torque converter انواع گیربکس اتوماتیک بازسازی گیربکس اتوماتیک بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک تاریخچه گیربکس اتوماتیک تعمیرات گیربکس اتوماتیک تعمیر انواع توربین تعمیر انواع تورک کانورتر تعمیر تخصصی گیربکس اتوماتیک تعمیر توربین گیربکس تعمیر توربین گیربکس اتوماتیک تعمیر قطعات گیربکس اتوماتیک تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک تهران تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک در تهران تعمیرگاه گیربکس تهران تعمیر گیربکس تعمیر گیربکس اتومات تعمیر گیربکس اتوماتیک تعمیر گیربکس اتوماتیک تهران تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران تعویض روغن گیربکس تعویض روغن گیربکس اتوماتیک تعویض گیربکس اتوماتیک توربین سازی توربین سازی تهران توربین سازی در تهران توربین گیربکس توربین گیربکس اتوماتیک خودرو اتومات خودرو اتوماتیک خودرو دنده اتوماتیک خودرو گیربکس اتوماتیک دنده اتومات دنده اتوماتیک سرویس گیربکس اتوماتیک فروش قطعات گیربکس اتوماتیک قطعات گیربکس اتوماتیک گروه صنعتی ترنس پاور گیربکس گیربکس cvt گیربکس اتومات گیربکس اتوماتیک گیربکس اتوماتیک تهران گیربکس اتوماتیک چیست

آخرین پروژه ها


تعویض روغن گیربکس اتوماتیک ساینا
تعمیر گیربکس اتوماتیک اچ سی کراس
علت تقه زدن گیربکس اتوماتیک 
پارک کردن خودرو دنده اتوماتیک
آیا سرویس گیربکس اتوماتیک ماشین ضرورت دارد؟
تفاوت قیمت گیربکس اتوماتیک با دنده ای

درباره ما


 گروه صنعتی ترنس پاور در تهران Trans Power

مرکز تخصصی تعمیرات انواع توربین

تعمیرات انواع توربین(تورک کانورتر) گیربکس اتوماتیک


کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به ترنس پاور می باشد. 

طراحی سایت توسط ملی وب

Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟