علت تقه زدن گیربکس اتوماتیک
– از بین رفتن باند یا کلاچ گیربکس، که در اثر استفاده نادرست از خودرو و یا استهلاک آن اتفاق می افتد.
ظاهر شدن آلارم چشمک زن S&* (اسنو و اسپرت). و قرار گرفتن خودرو در دنده اضطراری(دنده3). و عدم تعویض دنده. روشن شدن این آلارم نشانه ای از وجود خطا در گیربکس اتوماتیک می باشد.
-ساده ترین دلیل برای روشن شدن این آلارم، مشخصه ای برای زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک است. که ECU بر مبنای پارامترهای ارسالی از سنسور میزان آلودگی روغن در گیربکس میزان ساعت کارکرد روغن را تشخیص داده.
و با به انتها رسیدن این عدد چراغ های چشمک زن را جهت اطلاع راننده روشن می کند. که این عیب توسط دستگاه دیاگ قابل تشخیص است. و حتما باید بعد از تعویض روغن عدد آلودگی روغن را با دستگاه دیاگ کم کرد.
-اگر چراغ های (S&*) در صبح ها و در زمانی که موتور هنوز گرم نشده روشن شود. و با خاموش و روشن کردن ایراد موقتا رفع شود. این نشانی از ضعیف شدن شیربرقی هاست. که برای رفع این ایراد نیاز به پیاده سازی گیربکس از روی موتور نمی باشد. و در مدت زمانی حدود دو ساعت با باز کردن کارتل گیربکس قابل تعمیر است.
-اگر چراغ های (S&*) باگرم شدن خودرو و با تعویض دنده از 3به4 روشن شود. باز هم دلیلی بر ضعیف شدن شیربرقی ها و نیاز به تعویض شیربرقی هاست. که همانند ایراد بالا نیازی به پیاده سازی گیربکس نمی باشد.
-اگر آلارم مذکور با قرار گرفتن در سربالایی های شدید روشن شود. دلیل آن یا پائین بودن سطح روغن گیربکس است. و یا قرار روغن از داخل گیربکس که در حالت دوم با پیاده سازی گیربکس مشکل قابل رفع است. و زمان تعمیر گیربکس با توجه به ترافیک کاری بین یک تا دو روز است.
تعمیر تقه زدن گیربکس اتوماتیک
بیشتر بخوانید: بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک-09129305146
در این حالت راننده لیور را در وضعیت D قرار می دهد. اما نمایشگر دنده و گیربکس فرمان را اجرا نمی کنند. معمولا علت این موضوع خراب شدن سلکتور یا سوئیچ چند منظوره (Selector) گیربکس است. که معمولا در اثر تماس با آب اتفاق می افتد. (موتورشویی کارواش، هواگیری سیستم خنک کننده، تعویض آب رادیاتور و …).
– همچنین ممکن است یک یا چند پین از سوکت سلکتور در اثر کثیفی قطع شده باشند.
گیربکس با افزایش سرعت دنده را عوض نمی کند. و در دنده ۱ باقی می ماند.
عملکرد گیربکس اتوماتیک بشدت به دما حساس است. معمولا با بالاتر رفتن دمای روغن گیربکس از حد مجاز (۱۱۸ درجه سانتیگراد) این اتفاق می افتد. که دلیل آن می توانند یکی از موارد زیر باشد:
۱- رانندگی در ترافیک سنگین و سر بالایی تند. که با خاموش کردن و خنک شدن موتور این موضوع رفع می شود.
۲- هر گونه نقص در سیستم خنک کننده موتور، یا کم شدن سطح مایع خنک کننده در مخزن رادیاتور، که باید هر چه سریعتر رفع شود. در غیر اینصورت آسیبهای شدیدی به موتور و گیربکس وارد می شود.
3- ممکن است در اثر کیپ شدن صافی گیربکس (فیلتر گیربکس) گردش روغن در گیربکس مختل شده باشد. و در نتیجه حرارت آن بالا برود، این مورد در کیلومترهای بیشتر از ۱۰۰ هزار اتفاق می افتد. و البته بستگی به تعویض بموقع روغن و نوع رانندگی دارد.
– اما اگر در موارد غیر از این حالتها چنین اتفاقی بیافتد، موضوع از طریق دیاگ و توسط کارشناس باید بررسی شود.
دو نوع خنک کننده (رادیاتور) برای گیربکس اتوماتیک ۲۰۶ وجود دارد. نوع معمولی (مدلهای ۸۵ و قبل از آن)، و نوع پهن یا ضخیم (مدلهای بعد از ۸۶)، گرم شدن گیربکس اتوماتیک AL4 ، برای مدلهای ۸۶ به بعد کمتر اتفاق می افتد. زیرا خنک کننده پهن، کارایی بهتری در کاهش دمای گیربکس دارد.
تعمیر تقه زدن گیربکس اتوماتیک
بیشتر بخوانید : علت خرابی گیربکس اتوماتیک
وجود ضربه های شدید در زمان شروع به حرکت
این ایراد با گرم شدن خودرو و قرار گرفتن در ترافیک های شدید و ایست های پی در پی بیشتر نمود پیدا می کند. و حالتی شبیه به تصادف از عقب را برای راننده تداعی می کند.
عدم شتاب اولیه به نحوی که خودرو از یک رمپ یا سرعت گیر به سختی بالا می رود
وجود این ایراد در گیربکس های اتوماتیک دلایل متفاوتی نظیر خرابی کیت صفحات،پیستون ها و یا حتی تورک کنورتور را می تواند داشته باشد. که با تست جاده توسط متخصصین قابل تشخیص بوده و رفع آن نیز منجر به دمونتاژ کامل گیربکس می شود. و زمان انتظار آن نیز بین 2 تا 3 روز با توجه به ترافیک کاری می باشد. و هزینه ای حدود 1.000.000 تومان تا 3.500.000 تومان را باید برای آن در نظر گرفت.
شما بزرگواران می توانید از طریق مسیرهای ارتباطی زیر جهت انجام تعمیر یا سرویس های دوره ای خودرو دنده اتوماتیک خود، را به گروه حرفه ای ترنس پاور بسپارید. و با این کار علاوه بر صرفه جویی در زمان از تخفیفات ویژه ما نیز بهره مند شوید.
ایمیل:matco.part@gmail.com
ارتباط با کارشناسان ما از طریق واتس اپ
اینستاگرام گروه صنعتی ترنس پاور
تهران، نارمک، خیابان شهید مدنی، 200متر پایین تر از جانبازان (گلبرگ)، نبش کوچه 132، (میرغفوری).
تقه زدن گیربکس اتوماتیک ، خودرو دنده اتوماتیک ، تعمیر و تعویض گیربکس اتوماتیک ، بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ، سرویس گیربکس اتوماتیک ، تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ، مرکز تخصصی تعمیرات انواع توربین،تعمیر تخصصی گیربکس اتوماتیک ، تعمیرات انواع توربین(تورک کانورتر) گیربکس اتوماتیک،تعمیرات تخصصی انواع توربین سبک و سنگین، تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا .
تعمیر انواع فلایویل ، تست و شستشوی انواع شیربرقی ، تعمیر انواع دابل کلاچ ، تعمیر و بازسازی گیربکس های چینی ، تعمیر انواع شفت و فولی گیربکس های اتوماتیک، بازسازی پوسته گیربکس،تعمیر فولی های CVT ، تست استال گیربکس اتوماتیک .
گیربکس اتوماتیک ، تعمیر و بازسازی قطعات گیربکس اتوماتیک ، تعمیر دسته دندههای مختلف سندبلاست ، تولید رینگ و پکینگهای چدنی و پلیمری ، بازسازی شفت گیربکس های چینی ، بازسازی پوسته گیربکس ، بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ، تعمیر گیربکس cvt ، قیمت گیربکس اتوماتیک نسبت به دنده ای.
خودرو دنده اتوماتیک ، تعمیر گیربکس ، تعویض گیربکس ،روغن گیربکسATF ، اویل پمپ گیربکس ، زنجیر گیربکس ، ساعت گیربکس ، کیت صفحات گیربکس ، شیربرقی ، فیلتر گیربکس ، واشر وسط گیربکس ، سنسور سرعت و فشار ، دسته سیم ساعت گیربکس ، انواع بوش و کیت بوش ، اورینگ ، سلکتور ، سرویس گیربکس اتوماتیک ، تعمیرگاه ماشین اتوماتیک .
سپاسگزار از اینکه همراه ما بودید. لطفا نظرات خود را از این مقاله در زیر
وارد کنید.
گروه صنعتی ترنس پاور در تهران Trans Power
مرکز تخصصی تعمیرات انواع توربین
تعمیرات انواع توربین(تورک کانورتر) گیربکس اتوماتیک