نحوه تیک آف با ماشین اتوماتیک

نحوه تیک آف با ماشین اتوماتیک

نحوه تیک آف با ماشین اتوماتیک

نحوه تیک آف با ماشین اتوماتیک

چطور با یک ماشین گیربکس اتوماتیک تیک آف کنیم؟

تیک آف برای علاقه مندان به وسایل نقلیه موتوری امری واقعا هیجان انگیز است. نگه داشتن خودرو در حالت سکون در حالی که چرخ ها می‌چرخند، تا زمانی که از آنها دود بلند شود. یکی از دیدنی ترین حرکاتی است که می‌توان با اتومبیل انجام داد. شاید به شما گفته باشند اجرای تیک آف در یک ماشین اتوماتیک امکان پذیر نیست. اما چنین چیزی صحت ندارد.

اسمش را هر چیزی که می‌خواهید بگذارید. هرزگردی، تیک‌آف، گردش درجا، اما شاید پیش از یک مسابقه یا اجرای حرکات نمایشی، برای گرم کردن تایرهایتان از آن استفاده کرده باشید.

نکته کلیدی در اجرای این حرکت مقدار زیادی اصطکاک است. و هیچ دلیلی وجود ندارد که در یک اتومبیل با گیربکس اتوماتیک نتوانید آن را انجام دهید.

با این وجود، انجام آن در یک بزرگراه عمومی امری ایمن و قانونی نیست. و باید شدیدا احتیاط کنید. زیرا حتی یک خطای کوچک می تواند منجر به آسیب دیدگی شود. اگر سوزاندن لاستیک تایرتان برای شما لذت بخش است. در اینجا به شما می‌گوییم که چگونه این کار را در یک خودروی دنده اتوماتیک انجام دهید.

پیش از آنکه شروع کنید

برخی مدل های ماشین اتوماتیک بیش از دیگر مدل‌ها برای تیک آف مناسب است. برای مثال مدلهای جدید تر فورد موستانگ، یک مد مخصوص برای اجرای راحت تر تیک آف دارند.

همواره پیش از شروع خودروی خود را بررسی کنید. این عمل، فشار بسیاری را بر اتومبیل وارد می‌کند. و بسیاری افراد از این موضوع استقبال نمی‌کنند.

شما به یک اتومبیل با اسب بخار بالا نیاز دارید. و بهترین گزینه برای این کار نیز تایرهای جاده ایست، چرا که دود زیادی تولید می‌کنند.

پس از آن شما به یک مکان امن احتیاج دارید. جایی که عابر پیاده در آن حوالی در حال گذر نباشد. و مانعی نیز در اطرافتان وجود نداشته باشد، که ماشینتان به خاطر برخورد به آن صدمه ببیند.

تماس با گروه صنعتی ترنس پاور

ترتیب گامهای اجرای تیک آف ماشین اتوماتیک

  • گام اول:

اتومبیلتان را روشن کنید و پای چپتان را روی پدال ترمز نگه دارید. مطمئن شوید که چرخ‌های اتومبیلتان مستقیم و رو به جلو است. و همچنین ترمز دستی را کشیده‌اید. حال دنده را در حالت D قرار دهید و ترمز دستی را خلاص کنید.

  • گام دوم:

حال کنترل خودکار کشش خودرو را که باعث جلوگیری از لغزش و هرزگردی خودرو، در هنگام رانندگی در حالت معمولی می‌شود را خاموش کنید. اگر این کار را نکنید احتمال بالایی وجود دارد. که اصلا نتوانید عمل تیک آف را انجام دهید.

  • گام سوم:

حال باید هر دو پدال گاز و ترمز را با هم و تا انتها فشار دهید. در حالی که پدال گاز را همچنان فشرده اید، به آرامی پایتان را از روی پدال ترمز بردارید.

نکات مهم دیگری در مورد اجرای تیک آف با یک ماشین اتوماتیک

تیک آف

در اینجا با ارائه نکاتی دیگر به شما یاد می‌دهیم که چطور نمایش خیره کننده تری داشته باشید. زمانی که عمل تیک آف را کاملا یاد گرفتید. نگاهی به این موارد بیاندازید تا تکنیک تان را کامل کنید.

  • یک سطح شنی به اجرای این حرکت کمک می‌کند: اگر بتوانید یک سطح که با شنهای شل و روان پوشیده شده پیدا کنید. نمایش بهتری خواهید داشت. به ناظران هشدار دهید که خیلی نزدیک نشوند. چرا که امکان دارد سنگ‌های ریز وارد چشم آنان شود.
  • تایرهای خیس و مرطوب برای این کار عالی هستند: تایرهای خیس عمل تیک آف را بهتر انجام می‌دهند. چرا که لغزنده تر هستند.
  • لنتهای ترمز حتما باید در شرایط مطلوبی باشند: قبل از اینکار ترمزهای خود را چک کنید. اگر ترمزها هر گونه ایرادی داشته باشند. عمل تیک آف موفقیت آمیز نخواهد بود.
  • ماشینهای دیزلی تیک آف فوق العاده ای اجرا می‌کنند: اتومبیل های با سوخت دیزل، قدرت و گشتاور بالایی تولید می‌کنند. بنابر این دیوانه وار می ‌چرخند. صدای ناشی از چرخش لاستیک ها در این اتومبیل ها کمی آزار دهنده است. اما شما بهترین تیک آف عمرتان را تجربه خواهید کرد.
  • اسب بخار بالا: هرچقدر که اسب بخار اتومبیلتان بیشتر باشد بهتر است. اگر موفق نمی شوید این حرکت را اجرا کنید. شاید به این خاطر است که اسب بخار کافی برای اجرای آن در اختیار ندارید.

مشکلات احتمالی در تیک آف ماشین اتوماتیک

همیشه این حرکت مطابق نقشه شما پیش نخواهد رفت. همزمان با یادگیری انجام تیک آف با یک ماشین اتوماتیک، مهم است که بدانید ممکن است چه چیزی اشتباه پیش رود.

بدترین اتفاق ممکن این است که کسی صدمه ببیند. بنابراین اطرافتان را چک کنید تا عابر پیاده ای در آنجا حضور نداشته باشد. و همچنین مکانی را انتخاب کنید که دور از بزرگراه های عمومی باشد. دومین مشکل احتمالی این است که حین انجام این کار در مکانی که نباید این کار را انجام دهید گیر بیوفتید. انجام این کار در جاده های عمومی مجاز نیست.

احتمال دارد اجزای مختلف اتومبیل حین انجام این کار آسیب ببینند. آسیب پذیرترین قطعات، همان هایی هستند که از قبل صدمه دیده اند. بنابراین بسیار مهم است که پیش از شروع، اتومبیلتان را یک معاینه کلی کنید.

تایرها در انجام عمل تیک آف متحمل فشار بسیار زیادی می‌شوند. وسوسه نشوید که از تایرهای ارزان زمستانه استفاده کنید. چرا که این کار در نهایت منجر به صرف هزینه بیشتری می‌شود. بهترین انتخاب استفاده از تایرهای قدیمی می‌باشد که دیگر عمرشان در حال پایان یافتن است.

ایراد فنی هزینه بر دیگر، وجود نقص در گیربکس، کلاچ، یا دیفرانسیل است. اگر تنها هر از گاهی این حرکت نمایشی را اجرا می‌کنید، احتمال کمتری وجود دارد که اینکار مشکل ساز شود. اما چنانچه به طور مداوم این کار را می‌کنید، ریسک ایجاد مشکل در خودرو افزایش می‌یابد.

کلام آخر

اجرای تیک آف با ماشین اتوماتیک غیر ممکن نیست. اما نیاز به تمرین دارد. شما می توانید با انتخاب خودرو و سطح مناسب، شانس موفقیت خود را برای انجام این حرکت افزایش دهید.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


torque converter انواع گیربکس اتوماتیک بازسازی گیربکس اتوماتیک بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک تاریخچه گیربکس اتوماتیک تعمیرات گیربکس اتوماتیک تعمیر انواع توربین تعمیر انواع تورک کانورتر تعمیر تخصصی گیربکس اتوماتیک تعمیر توربین گیربکس تعمیر توربین گیربکس اتوماتیک تعمیر قطعات گیربکس اتوماتیک تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک تهران تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک در تهران تعمیرگاه گیربکس تهران تعمیر گیربکس تعمیر گیربکس اتومات تعمیر گیربکس اتوماتیک تعمیر گیربکس اتوماتیک تهران تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران تعویض روغن گیربکس تعویض روغن گیربکس اتوماتیک تعویض گیربکس اتوماتیک توربین سازی توربین سازی تهران توربین سازی در تهران توربین گیربکس توربین گیربکس اتوماتیک خودرو اتومات خودرو اتوماتیک خودرو دنده اتوماتیک خودرو گیربکس اتوماتیک دنده اتومات دنده اتوماتیک سرویس گیربکس اتوماتیک فروش قطعات گیربکس اتوماتیک قطعات گیربکس اتوماتیک گروه صنعتی ترنس پاور گیربکس گیربکس cvt گیربکس اتومات گیربکس اتوماتیک گیربکس اتوماتیک تهران گیربکس اتوماتیک چیست

آخرین پروژه ها


تعویض روغن گیربکس اتوماتیک ساینا
تعمیر گیربکس اتوماتیک اچ سی کراس
علت تقه زدن گیربکس اتوماتیک 
پارک کردن خودرو دنده اتوماتیک
آیا سرویس گیربکس اتوماتیک ماشین ضرورت دارد؟
تفاوت قیمت گیربکس اتوماتیک با دنده ای

درباره ما


 گروه صنعتی ترنس پاور در تهران Trans Power

مرکز تخصصی تعمیرات انواع توربین

تعمیرات انواع توربین(تورک کانورتر) گیربکس اتوماتیک


کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به ترنس پاور می باشد. 

طراحی سایت توسط ملی وب

Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟